---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/1344/la-generalitat-participa-en-un-projecte-per-a-millorar-leficiencia-energetica-de"
title: "La Generalitat participa en un projecte per a millorar l'eficiència energètica d'edificis públics"
article_type: "Article"
description: "El projecte abasta tot el cicle de vida de l'edifici i potència l'ús d'un sistema ecològic i innovador basat en productes de proximitat"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.miniatura.94bfe0e0dcf37519.696d616765735f6d696e6961747572612e6a7067.jpg"
date_published: "2020-07-06T10:22:00+02:00"
date_modified: "2020-07-06T10:43:31+02:00"
tags:
  - "eficiència energètica"
  - "Europa"
  - "Generalitat Valenciana"
  - "investigació"
author_name: "REDACCIÓ"
---

# La Generalitat participa en un projecte per a millorar l'eficiència energètica d'edificis públics

![images](/download/multimedia.miniatura.94bfe0e0dcf37519.696d616765735f6d696e6961747572612e6a7067.jpg)

La Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través de l'Institut Valencià de l'Edificació (IVE), participa en el **projecte europeu d'investigació IMIP** 'Innovative Eco-Construction System Based on Interlocking Modular Insulation Wood & Cork-Based Panels' de la convocatòria Interreg Sudoe.

L'objectiu del projecte és **la millora de l'eficiència energètica d'edificis públics** al llarg de**tot el seu cicle de vida** mitjançant l'ús d'un **sistema ecològic i innovador** basat en productes de proximitat, com el suro i el pi mediterrani, que ajudaran a millorar la rendibilitat dels aserraderos locals, la gestió de les muntanyes i, per tant, a emprar a població rural a Espanya, Portugal i sud de França.

Els**panells seran modulars** per a facilitar el seu muntatge i desmuntatge així com la seua **reutilització**, reduint els costos energètics de demolició i el material de rebuig. A més, seran testats en la construcció i rehabilitació de quatre edificis públics reals, dos d'ells localitzats a València.

En el marc del projecte també es desenvoluparà un 'plug-in' per a BIM (Building Information Modeling o 'programari' per al modelatge d'informació per a l'edificació) que incorpore els beneficis del cicle de vida dels materials emprats com l''estoc' de carboni.

La directora general d'Innovació Tecnològica en la Construcció, Nuria Matarredona, ha declarat que l'aprofitament de recursos locals i orgànics, com la fusta de pi dels nostres boscos mediterranis, afavoreix el camí que han emprès des d'aquesta Conselleria cap a una construcció sostenible i circular i, a més, posa en valor les altes prestacions que materials com aquests poden oferir a la vista dels resultats obtinguts en altres regions del nord d'Europa, com Escandinàvia, Àustria o Alemanya.

El projecte IMIP, que es va iniciar el mes de maig passat i té una **duració de tres anys**. Compta amb un **cost total d'1.326.163 euros**, dels quals el 75 % són subvencionats pel programa Interreg Sudoe.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
