---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/14201/exit-en-lassaig-dun-nou-sistema-de-reg-subterrani-per-a-oliveres-a-viver"
title: "Èxit en l'assaig d'un nou sistema de reg subterrani per a oliveres a Viver"
article_type: "Article"
description: "El mètode permet estalviar un 20% d'aigua sense afectar la producció ni la qualitat de l'oli"
main_image: "https://castello24.com/static/_7/custom/imagen-default.jpg?t=2026-09-17+08%3A00%3A02.781481"
date_published: "2024-08-13T11:30:00+02:00"
date_modified: "2024-08-14T15:04:02+02:00"
author_name: "Ainoa Manzana"
author_url: "https://castello24.com/usuario/26/ainoa-manzana"
---

# Èxit en l'assaig d'un nou sistema de reg subterrani per a oliveres a Viver

La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, en col·laboració amb l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIA), ha aconseguit resultats positius en l'assaig d'un sistema de reg subterrani per a oliveres a la localitat de Viver. Aquest mètode, implementat en una parcel·la de la **Cooperativa de Viver**, ha demostrat ser capaç d'**estalviar fins a un 20% d'aigua**, mantenint la producció i la qualitat de l'oli d'oliva verge extra.

El projecte, emmarcat en la iniciativa europea**HandyWater**, finançada per la convocatòria PRIMA 2020, té com a objectiu principal **acostar les tecnologies de reg avançades als petits agricultors**. Els estudis realitzats entre 2022 i 2023 han comparat el reg per degoteig superficial amb el reg subterrani, demostrant que aquest últim redueix l'evaporació i optimitza l'ús de l'aigua gràcies a sensors de humitat del sòl.

Durant la**campanya de 2023**, considerada de gran càrrega productiva, els olivers regats amb el sistema subterrani van produir una **mitjana de 20,6 quilos d'olives per arbre**, un rendiment similar al del reg superficial. A més, la qualitat de l'oli es va mantenir excel·lent, amb una acidesa baixa i un alt contingut d'àcid oleic, **classificant-se com oli verge extra**.

Aquest assaig confirma que el reg subterrani és una **alternativa sostenible** i viable per a la gestió de l'aigua en el cultiu de l'olivera, contribuint a una major **eficiència hídrica i a la conservació dels recursos naturals**.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
