---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/15437/culla-reviu-la-historia-amb-la-recreacio-de-loperacio-erika-de-la-segona-guerra-"
title: "Culla reviu la història amb la recreació de l'Operació Erika de la Segona Guerra Mundial"
article_type: "Article"
description: "El municipi celebra un cap de setmana de combats, desfilades i activitats turístiques del 28 de febrer al 2 de març"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.a69a21fd6e615bb6.Z3JhbmRlLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-02-18T14:08:00+01:00"
date_modified: "2025-02-18T14:15:04+01:00"
tags:
  - "Culla"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# Culla reviu la història amb la recreació de l'Operació Erika de la Segona Guerra Mundial

Culla es prepara per viatjar al 1944 i rememorar un dels episodis més intensos de la Segona Guerra Mundial. **Durant l'últim cap de setmana de febrer, el municipi recrearà la famosa Operació Erika, un enfrontament clau entre les tropes alemanyes i nord-americanes al cor de Bèlgica**. En aquest esdeveniment, que atraurà nombrosos visitants, el poble es convertirà en l'escenari de combats i recreacions històriques.

![05_Foto any 2023](/download/multimedia.normal.84834c88f721e618.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

**Els dies 28 de febrer, 1 i 2 de març, les places de Juan Barceló i el carrer Saulons es transformaran en els campaments de tots dos exèrcits.** Segons l'organitzador, "l'objectiu és oferir una experiència realista als assistents, per tal que coneguen de prop l'ambient de l'època." La recreació inclourà combats en ple carrer, un enfrontament a gran escala entre els dos exèrcits i desfilades militars que finalitzaran amb la rendició de les tropes alemanyes. Els veïns i turistes podran gaudir, a més, de la gastronomia local als restaurants del municipi durant els intervals entre les activitats.

A més dels esdeveniments bèl·lics, **els participants podran explorar el casc antic de Culla,** reconegut com a Bé d'Interés Cultural, i el Parc Miner del Maestrat, que es troba a només uns minuts del centre de la localitat. "Volem que la recreació no només siga un homenatge a la història, sinó també una manera de gaudir dels recursos turístics i culturals que ofereix la nostra zona", va concloure l'organitzador de l'esdeveniment.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
