---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/15545/patricia-mir-publica-ad-libitum-una-mirada-personal-a-traves-de-115-articles-dop"
title: "Patricia Mir publica \"Ad Libitum\", una mirada personal a través de 115 articles d'opinió"
article_type: "Article"
description: "Els ingressos de la seva venda es destinaran íntegrament a l'AECC per a la lluita contra el càncer"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.b5717fac6f9dd78b.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-03-02T11:00:00+01:00"
date_modified: "2025-03-02T10:14:25+01:00"
tags:
  - "Cultura"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# Patricia Mir publica "Ad Libitum", una mirada personal a través de 115 articles d'opinió

[Fes clic ací per a vore el vídeo complet](https://proximiatv.com/video/tC8Nuwy0JLz5yEmZyL4myiiZhTBkRycMZSXUoHsOm0o)

El dijous passat, el Real Casino Antic de Castelló va acollir la presentació del llibre ***Ad Libitum***, obra de la periodista cultural i professora **Patricia Mir**. Aquest llibre recull **115 articles d’opinió** que l'autora va escriure durant **cinc anys per al diari EL MUNDO Castellón al Dia**. Els textos, que van ser publicats de manera quinzenal, ofereixen una visió profunda i personal sobre temes diversos de la societat, la cultura i la vida quotidiana, convertint-se en un autèntic retrat de la seva percepció única de la realitat.

Durant la presentació, Mir va explicar que la selecció de les 115 columnes va ser un procés natural per a ella, destacant que la improvisació ha estat un element clau en la creació d’aquests textos. Segons va manifestar, la llibertat d’expressió i el desig de compartir els seus pensaments de manera espontània són fonamentals per al seu procés creatiu. En l’acte també es va reconèixer la seva tasca social com a voluntària en **l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC)**, ja que els guanys de la venda del llibre seran **destinats íntegrament a la lluita contra el càncer** a la província de Castelló.

![Captura de pantalla 2025-03-02 101239](/download/multimedia.normal.b5717fac6f9dd78b.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

Per la seva part, Javier Mas, editor i doctor en Història, va elogiar la trajectòria de Patricia Mir en l’àmbit cultural, subratllant la seva aportació a la divulgació i a la cultura local. També va intervenir Víctor Navarro, director del diari, qui va expressar la seva satisfacció per comptar amb Mir com a columnista i va remarcar la seva **capacitat per connectar amb els lectors**, abordant temes complexos d’una manera accessible i comprensible per a tot tipus de públic.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
