---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/1635/lhospital-de-campanya-dalacant-acollira-a-les-persones-migrants-per-a-controlar-"
title: "L'hospital de campanya d'Alacant acollirà a les persones migrants per a controlar els possibles casos de COVID-19"
article_type: "Article"
description: "Gabriela Bravo assegura que amb la cessió de la infraestructura sanitària al Govern «garantim un espai digne per a les persones migrants al mateix temps que reforcem la seguretat»"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.aa86e14938358d2e.5265756e696f6e5f636f6d6973696f6e5f7365677572696461645f6772616e64652e6a7067.jpg"
date_published: "2020-07-17T17:07:00+02:00"
date_modified: "2020-07-17T17:26:42+02:00"
tags:
  - "Alacant"
  - "crisi del coronavirus"
  - "mesures de prevenció"
author_name: "REDACCIÓ"
---

# L'hospital de campanya d'Alacant acollirà a les persones migrants per a controlar els possibles casos de COVID-19

![Reunion_comision_seguridad](/download/multimedia.normal.b2b6a9bdd1fad277.5265756e696f6e5f636f6d6973696f6e5f7365677572696461645f6e6f726d616c2e6a7067.jpg)

L'hospital de campanya d'Alacant **acollirà a les persones migrants que arriben a les costes valencianes** -detectades en alta mar o en terra- **en els grups de la qual o mitjans de transport s'hagen detectat casos de contagi de coronavirus**. A tots elles **se'ls faran les proves PCR** i **a les quals donen positiu se'ls traslladarà als hospitals corresponents** i **la resta guardarà quarentena** en el centre sanitari provisional de la capital alacantina.

Aquesta mesura forma part del **protocol** que s'ha estudiat aquest divendres en una reunió en el Palau de la Generalitat encapçalada pel president Ximo Puig, i en la qual han participat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló; la delegada del Govern, Gloria Calero, i representants de Creu Roja.

**Durant l'estiu augmenta el nombre d'embarcacions precàries amb migrants** que intenten aconseguir les costes espanyoles i enguany pot ocórrer que en elles arriben persones contagiades de la COVID-19. Per això, la Generalitat ha posat a la disposició de la Delegació del Govern l'hospital de campanya d'Alacant per a l'aplicació d'un protocol d'ajuda a aquestes persones en el cas que necessiten tractament contra el virus i per a acollir a aquelles que hagen de guardar quarentena per haver estat exposades a un possible contagi.

En aquest sentit, la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, ha assegurat que amb aquest protocol «**garantim un espai digne per als migrants** al mateix temps que evitem noves propagacions de la COVID-19 en un col·lectiu en el qual és molt difícil establir la traçabilitat perquè, com és lògic, arriben a les nostres costes amb moltes ànsies de llibertat però, donada la situació, s'han de controlar els seus moviments pel seu bé i pel de tots».

No obstant això, **el protocol també estableix que l'ingrés de les persones migrants a l'hospital de campanya d'Alacant es farà amb la corresponent autorització judicial per a garantir els seus drets** al mateix temps que se'ls presta l'atenció sanitària que necessiten. En aquest sentit, el centre modular permetrà «prestar l'acolliment social que hem de prestar i al mateix temps reforçarem la seguretat sanitària».

L'hospital de campanya d'Alacant és una estructura de **255 mòduls amb capacitat per a 240 llits**. Disposa de **sistemes de climatització, conducció centralitzada de gasos medicinals, connexió al sistema de clavegueram**, així com la seua pròpia **xarxa de dades i elèctrica** plenament operativa i integrada en la de l'Hospital General Universitari d'Alacant del qual forma part.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
