---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/16682/onda-va-acollir-les-ix-convivencies-ceramiques-i-consolida-el-seu-lideratge-com-"
title: "Onda va acollir les IX Convivències Ceràmiques i consolida el seu lideratge com a referent internacional del muralisme ceràmic"
article_type: "Article"
description: "L’esdeveniment, organitzat per l’Ajuntament d’Onda amb la col·laboració del Museu del Taulell i el suport d’entitats com ANPEC, AVEC-Gremio i l’ATC"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.8bcb5e4d2abeb2d3.Z3JhbmRlLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-07-01T07:00:00+02:00"
date_modified: "2025-06-30T18:26:38+02:00"
tags:
  - "#CulturaOnda"
  - "#Muralisme"
  - "#OndaCeràmica"
  - "#PinarBaklan"
  - "#TrobadesCeràmiques"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# Onda va acollir les IX Convivències Ceràmiques i consolida el seu lideratge com a referent internacional del muralisme ceràmic

![Taller reducción](/download/multimedia.normal.9a11bc3eebcdaa07.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*Les Convivències Ceràmiques fan d´Onda un punt de trobada i intercanvi de referència dins del món del muralisme ceràmic.*

La ciutat d’Onda va clausurar aquest cap de setmana les**IX Convivències Ceràmiques**, un esdeveniment que del 25 al 29 de juny va convertir el **Museu del Taulell “Manolo Safont”** i diversos espais del municipi en epicentre del muralisme ceràmic internacional, consolidant-se com una cita imprescindible per a artistes, professionals i aficionats a la ceràmica.

Durant cinc dies, prop de**110 participants provinents de diversos punts d’Espanya i Turquia** van compartir experiències, coneixements i tècniques en una agenda intensa d’activitats que va incloure tallers, demostracions, masterclass i la**creació col·lectiva d’un mural ceràmic**, dirigit enguany per l’artista convidada internacional, la ceramista turca **Pinar Baklan**, considerada una de les figures emergents del panorama contemporani.

Entre els moments més destacats, va sobresortir la**Mascletà Ceràmica** de divendres a la vesprada, a càrrec dels mestres Pepe Royo, Antonio Pérez i Ángel Igual, així com el taller d’esmalts en reducció i la masterclass “On Fire”, centrada en la cocció experimental Saggar. **També es va inaugurar l’exposició “Cobalto i Cobre”, amb més de 65 artistes participants, impulsada per l’ANPEC.**

L’esdeveniment, organitzat per l’**Ajuntament d’Onda amb la col·laboració del Museu del Taulell i el suport d’entitats com ANPEC, AVEC-Gremio i l’ATC**, va reafirmar l’aposta del municipi per la cultura i la ceràmica com a eixos vertebradors del seu desenvolupament econòmic i turístic.

Des del consistori, s’ha volgut destacar el**gran èxit de participació i la qualitat artística i tècnica de les obres i activitats desenvolupades,** que consoliden Onda com a punt de trobada i intercanvi de referència dins del món del muralisme ceràmic.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
