---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/16943/castello-ret-homenatge-al-seu-patro-sant-cristofol-amb-la-missa-a-la-concatedral"
title: "Castelló ret homenatge al seu patró Sant Cristòfol amb la missa a la Concatedral i el repartiment de cintes"
article_type: "Article"
description: "La Concatedral de Santa Maria acull la tradicional missa amb l'acompanyament musical de la Rondalla Vora Sèquia."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.82c92b86e3e98f3d.Z3JhbmRlLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-07-14T06:00:00+02:00"
date_modified: "2025-07-13T18:22:29+02:00"
tags:
  - "Castelló"
  - "#ConcatedralSantaMaria"
  - "#FestesCastelló"
  - "#FestesPopulars"
  - "#PatrimoniCultural"
  - "#RepartimentCintes"
  - "#SantCristòfol"
  - "Tradició"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# Castelló ret homenatge al seu patró Sant Cristòfol amb la missa a la Concatedral i el repartiment de cintes

![SAN CRISTOBAL](/download/multimedia.normal.96c01f79f598c0b0.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*Malgrat l'amenaça de pluja, el repartiment de cintes es realitza a la Plaça Major, mantenint viva la festa.*

La ciutat de **Castelló ha celebrat la festivitat de Sant Cristòfol**, un dels seus patrons, amb la tradicional **missa a la Concatedral de Santa Maria i el posterior repartiment de cintes**commemoratives.

El primer tinent d'alcalde, Sergio Toledo, juntament amb la regidora de Festes, Noelia Selma, i altres edils de la Corporació Municipal, així com **les Reines de les Festes de Castelló, Paula Torres i Carla Ibáñez, i les seues Dames de la Ciutat, han assistit als actes en honor al patró.**

"**Hui honrem un dels patrons de la nostra ciutat, Sant Cristòfol, enaltint les nostres arrels i la nostra història i complint amb la tradicional missa i el repartiment de cintes**", ha declarat **l'edil de Festes**, qui ha posat en valor la participació en aquests actes. Selma també ha subratllat que "és important donar continuïtat a les nostres tradicions perquè el llegat continue i seguisquen vives a través dels anys, com a mostra de la nostra identitat”.

![SAN CRISTOBAL (3)](/download/multimedia.normal.a94ba2781ba19ffd.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

La missa ha començat a les **12 del migdia a la Concatedral de Santa Maria, amb l'acompanyament musical de la Rondalla Vora Sèquia, i ha culminat amb el volteig de campanes**. En finalitzar la missa, les autoritats han desfilat, encapçalades per la Colla de Dolçainers i Tabaleters, per la Plaça Major per ser testimonis del remat pirotècnic que ha donat continuïtat als actes.

Seguidament, s'ha procedit al lliurament de cintes. **Degut a l'amenaça de pluja, aquest lliurament s'ha realitzat a la Plaça Major, ja que no s'ha pogut dur a terme la benedicció de vehicles.**

![SAN CRISTOBAL (2)](/download/multimedia.normal.a4fdd7a75f56fed1.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
