---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/16944/la-regidoria-docupacio-prioritza-la-insercio-laboral-amb-un-increment-historic-g"
title: "La regidoria d'Ocupació prioritza la inserció laboral amb un increment històric gràcies a l'aportació municipal i LABORA."
article_type: "Article"
description: "L'èxit dels cursos de Formació a la Carta es consolida amb una taxa d'inserció del 55,86%"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.a89365a108a1f177.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-07-14T11:00:00+02:00"
date_modified: "2025-07-13T18:30:22+02:00"
tags:
  - "Castelló"
  - "#CongrésOcupació"
  - "#Emprenedoria"
  - "#FormacióALaCarta"
  - "#InsercióLaboral"
  - "#JuanCarlosRedondo"
  - "Labora"
  - "ocupació"
  - "#PacteLocalPerLOcupació"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# La regidoria d'Ocupació prioritza la inserció laboral amb un increment històric gràcies a l'aportació municipal i LABORA.

![EMPLEO JUAN CARLOS REDONDO](/download/multimedia.normal.a89365a108a1f177.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*Castelló acollirà el III Congrés Nacional de Desenvolupament Local el març de 2026, reforçant la seua capitalitat en polítiques d'ocupació.*

El regidor d'Ocupació a l'Ajuntament de Castelló, Juan Carlos Redondo, ha anunciat que **el Pacte Local per l'Ocupació per al 2026 comptarà amb el pressupost més alt des de 2015**, assolint un total d'**1.261.500 euros**. Aquesta xifra històrica, fruit de l'aportació municipal i les subvencions del Servei Valencià d'Ocupació i Formació LABORA, prioritza la inserció laboral a la ciutat.

**Redondo**ha destacat que "és una mostra més de la clara aposta del govern municipal en matèria d'ocupació", recordant que "**la millor política social que podem realitzar per millorar la qualitat de vida dels castellonencs és activar iniciatives que permeten l'ocupabilitat i fer de Castelló una ciutat d'oportunitats**". El pressupost de 2026 es presentarà el pròxim dilluns al Consell Rector del Consorci del Pacte Local per l'Ocupació, iniciant així el període d'al·legacions per a la seua aprovació definitiva el 28 de juliol.

**Descens històric de l'atur i reforç de la Formació a la Carta**

El regidor d'Ocupació també ha posat el focus en el **notable descens de la taxa de persones en situació de desocupació a la ciutat durant el mes de juny, situant-se en 11.473 persones.** Aquesta xifra "mostra la tendència a la baixa que se situa en nivells de 2008 i és una prova que les polítiques de foment i creació d'ocupació que estem impulsant des del govern municipal estan donant els seus fruits".

Entre les accions clau que es **desenvoluparan i impulsaran el 2026, el III Pla Estratègic d'Ocupació** (fins al 2029) donarà continuïtat a les polítiques actuals. Un dels pilars fonamentals d'aquest pla és la **Formació a la Carta, una iniciativa de col·laboració publicoprivada que dissenya cursos sectorials especialitzats amb un compromís d'inserció laboral del 50%.** Redondo ha subratllat l'increment d'aquests cursos: "en 2023 es va oferir 1 curs, 7 cursos en 2024, en 2025 s'aconseguiran els 12 cursos, tot això amb una mitjana d'inserció laboral des que vam arribar al govern de la ciutat del 55,86%, la qual cosa demostra l'eficàcia d'aquest programa". De fet, dels set cursos realitzats enguany, ja s'ha aconseguit la inserció del 53,3% dels seus alumnes.

**Castelló, epicentre de les polítiques d'ocupació**

El regidor Juan Carlos Redondo ha recordat que el **III Pla Estratègic d'Ocupació se sustentarà en quatre eixos fonamentals, incloent la participació en xarxes nacionals per a l'intercanvi de bones pràctiques**en desenvolupament local. En aquest sentit, ha recordat que Castelló serà la**seu del III Congrés Nacional de Desenvolupament Local els pròxims 24 i 25 de març de 2026.**"Castelló està recuperant la seua capitalitat i una mostra d'això és que es consolida com a ciutat de congressos i es convertirà en l'epicentre de les polítiques d'ocupació", ha afirmat.

El**Pla** també **compta** amb el **Servei de Formació**, que realitza **itineraris formatius** i posa a disposició de la ciutadania un **tauló digital amb recursos formatius d'interés**. L'Observatori Socioeconòmic d'Ocupació, l'Edifici CIES (Centre d'Innovació, Emprenedoria i Sostenibilitat) com a incubadora de negocis, els Premis al Talent Emprenedor de l'Estudiantat UJI i el Servei d'Orientació Laboral són altres accions que complementen l'aposta municipal per l'ocupació.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
