---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/17034/castello-exporta-sostenibilitat-urbana-des-del-grau-amb-el-projecte-europeu-diva"
title: "Castelló exporta sostenibilitat urbana des del Grau amb el projecte europeu ‘DivAirCity’"
article_type: "Article"
description: "Castelló, entre les cinc ciutats europees seleccionades per a este ambiciós projecte finançat per la UE"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.bcd5f6850b17d07b.Z3JhbmRlLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-07-18T13:16:00+02:00"
date_modified: "2025-07-18T13:23:06+02:00"
tags:
  - "#CastellóSostenible"
  - "#CiutatVerda"
  - "#DivAirCity"
  - "#FonsEuropeus"
  - "#GrauDeCastelló"
  - "#Horizon2020"
  - "#InnovacióUrbana"
  - "#ParticipacióCiutadana"
  - "#Renaturalització"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# Castelló exporta sostenibilitat urbana des del Grau amb el projecte europeu ‘DivAirCity’

![DIVAIRCITY ESTER GINER (1)](/download/multimedia.normal.8878f5c3e36957a1.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*La tinenta d’alcaldia Ester Giner destaca la transformació del districte marítim amb accions verdes, tecnologia i participació ciutadana*

El districte marítim del **Grau de Castelló s’ha convertit en laboratori europeu d’innovació urbana gràcies al projecte ‘DivAirCity’,** una iniciativa pionera finançada amb 454.000 euros de fons europeus Horizon 2020. **La tinenta d’alcaldia del Grau, Ester Giner, ha presentat els resultats en un acte al Casal Jove**, amb representants d’entitats locals, empreses, universitats i col·lectius veïnals.

“Este és un projecte pensat per a la gent, però el més important és que ha sigut creat amb ells i elles”, ha remarcat Giner. La iniciativa ha transformat espais urbans del Grau en àrees més verdes, habitables i accessibles, integrant pèrgoles solars, maceteres, punts de recàrrega i zones d’ombra, fruit de la col·laboració activa amb la ciutadania i el teixit associatiu.

**Una de les cinc ciutats europees triades**  
**Castelló ha estat una de les cinc ciutats escollides per desenvolupar este projecte,**al costat de Orvieto (Itàlia), Potsdam (Alemanya), Aarhus (Dinamarca) i Bucarest (Romania). Un reconeixement internacional que situa el Grau com a model de regeneració urbana sostenible i participativa.

Durant la jornada de cloenda, els assistents han fet un passeig urbà pels espais renovats, seguit d’una sessió formativa sobre l’impacte i futur del projecte.

![DIVAIRCITY ESTER GINER (5)](/download/multimedia.normal.bfd501cd15509f7a.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

**Participació i innovació tecnològica**  
Un dels aspectes més destacats ha sigut la participació ciutadana real i efectiva. L’Ajuntament ha comptat amb la **col·laboració d’entitats com la Universitat Jaume I, la UPV, COCEMFE, Iberdrola, UBE, l’Associació de Veïns del Grau i altres col·lectius socials i ambientals.**

A més, el projecte ha **integrat tecnologia d’avantguarda,** com una aplicació mòbil per promoure l’ús del transport públic i obtenir Tokens digitals mitjançant tecnologia blockchain, bescanviables per premis. Esta combinació d’ecologia i innovació fa del projecte un cas d’èxit replicable.

![DIVAIRCITY ESTER GINER (3)](/download/multimedia.normal.b15d8aa995160f6d.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

**Castelló aposta per una ciutat més verda**  
La regidora també ha recordat altres iniciatives municipals cofinançades amb fons europeus, com el projecte de renaturalització “Castelló, Naturalesa en Xarxa”, amb una inversió de 3,5 milions d’euros, i la Zona de Baixes Emissions, que amplia voreres, elimina barreres arquitectòniques i genera nous espais verds.

“Este projecte demostra que amb la col·laboració de la ciutadania i una bona gestió dels fons europeus, podem millorar cada barri i fer de Castelló una ciutat més humana, accessible i sostenible”, ha conclòs Giner.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
