---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/17382/tuawa-by-global-omnium-i-rototom-sunsplash-presenten-una-onada-dexit-sense-plast"
title: "Tuawa by Global Omnium i Rototom Sunsplash presenten “Una onada d’èxit, sense plàstic” a Castelló"
article_type: "Article"
description: "L’Ajuntament dona suport a la campanya “Una ona d’èxit” per reduir el plàstic als festivals"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.9e983caff03a9ee6.Z3JhbmRlLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-08-05T10:00:00+02:00"
date_modified: "2025-08-04T21:50:10+02:00"
tags:
  - "#CastellóVerd"
  - "#FestivalSensePlàstic"
  - "#GlobalOmnium"
  - "#RototomSostenible"
  - "#SostenibilitatActiva"
  - "#Tuawa"
  - "#UnaOnadaDÈxit"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# Tuawa by Global Omnium i Rototom Sunsplash presenten “Una onada d’èxit, sense plàstic” a Castelló

![Presentación campaña Una Ola de Éxitos](/download/multimedia.normal.9b71027e5ab0ec64.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*En només quatre anys s’han evitat més de 900.000 ampolles de plàstic i quasi 80 tones de CO₂*

El Grau de Castelló, concretament la **platja del Gurugú i l’emblemàtic Solé Rototom Beach,** ha sigut l’escenari de la presentació de la campanya “**Una onada d’èxit, sense plàstic**”, impulsada per **Tuawa by Global Omnium i el festival Rototom Sunsplash**. Es tracta d’un **moviment pioner**que ha permés**reduir dràsticament la generació de plàstic en el festival de música reggae**, fins a convertir-lo en el **festival europeu amb menys plàstic** en la seua categoria.

L’acte, celebrat al Grau de Castelló,**ha comptat amb representants institucionals autonòmics, provincials i locals**, Jorge Blanco, director general de Qualitat i Educació Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, Andrés Martínez, vicepresident de la Diputació de Castelló i diputat de Turisme, Susana Marqués, alcaldessa de Benicàssim, Cristian Ramírez, regidor de Medi Ambient i Desenvolupament Sostenible de Castelló, Ester Giner, tinenta d’alcalde del Grau, Dionisio García,**CEO de Global Omnium** i Enrico Grossi, **directiu del Festival Rototom Sunsplash.**

![WhatsApp Image 2025-08-04 at 21.21.22 (1)](/download/multimedia.normal.a989d498db8683a4.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)  
Amb aquesta iniciativa s’han evitat, **en tan sols quatre anys, més de 900.000 ampolles de plàstic, s’han estalviat més de 10 tones de residus, 1.600.000 litres d’aigua i s’ha aconseguit una reducció de quasi 80 tones de CO₂.**

**Tuawa proporciona als festivals un estudi oficial de la petjada de carboni,** certificat per Aenor segons la norma ISO 14064-1:2018, fet que permet una anàlisi rigorosa de l’impacte ambiental i una millor presa de decisions.

**Si vols conéixer detalladament el projecte de Tuawa , en enllaç trobares el vídeo amb tota la informació**

https://proximiatv.com/video/-2opivL1iJ46qF7gggBFQh_MVAryYrykTR5lu7h5d-w

**Castelló i les seues platges, espais d’acció ambiental**“Les platges són la millor carta de presentació de Castelló, i el nostre compromís amb el seu entorn és absolut”, ha afirmat Cristian Ramírez, qui ha destacat la importància de no abaixar la guàrdia pel fet d’estar en vacances: “Cuidar el planeta ha de formar part del nostre dia a dia, siga quin siga el lloc on estiguem”.

**L’edil ha agraït a Global Omnium, Tuawa i a l’organització del Rototom Sunsplash el seu treball per** “convertir la sostenibilitat en una realitat tangible que inspira”. Per la seua banda, Ester Giner ha assenyalat que aquest projecte “dona valor afegit a les platges del Grau com a referents d’un turisme respectuós amb el medi ambient”.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
