---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/17859/castello-celebra-el-seu-mar-sense-barreres-mes-de-70-persones-participen-en-la-j"
title: "Castelló celebra el seu mar sense barreres: Més de 70 persones participen en la jornada \"Mediterrani Accessible\" de Cocemfe"
article_type: "Article"
description: "L'acte a la platja del Gurugú promou els esports nàutics i l'accessibilitat per a persones amb diversitat funcional."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.bb9172dd5d6e543d.Z3JhbmRlLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-09-08T11:30:00+02:00"
date_modified: "2025-09-07T21:51:34+02:00"
tags:
  - "accessibilitat"
  - "#BenestarSocial"
  - "Castelló"
  - "#COCEMFE"
  - "#DiversitatFuncional"
  - "#EsportsNàutics"
  - "#PlatgesInclusives"
  - "#PlatjaGurugú"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# Castelló celebra el seu mar sense barreres: Més de 70 persones participen en la jornada "Mediterrani Accessible" de Cocemfe

![97496](/download/multimedia.normal.b5ebb7ed2f210a0b.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*L'activitat, que compleix cinc anys, reuneix entitats i col·lectius per a gaudir d'un matí d'oci inclusiu.*

**La platja del Gurugú de Castelló ha acollit la cinquena edició de la jornada "Mediterrani Accessible", organitzada per** la Federació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Província de Castelló (**COCEMFE**). Més de 70 persones han participat en diverses **activitats nàutiques com caiacs, piragües, pàdel surf i snorkel, fent ús de cadires amfíbies que han permés gaudir de la mar sense barreres.**

**![sillaanfibia1](/download/multimedia.normal.ab8e90e3ca9cca39.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)**

La regidora de Benestar Social, Maica Hurtado, ha assistit a l'esdeveniment i ha posat en valor la iniciativa, destacant que "les platges de Castelló són el principal aparador i recurs turístic de la nostra ciutat". Hurtado ha assegurat que l'objectiu és que es convertisquen en "un símbol també d'accessibilitat per a totes les persones amb mobilitat reduïda o amb diversitat funcional".

L'edil ha volgut destacar "la labor fonamental que realitza Cocemfe durant quatre dècades al costat de les necessitats i reptes de les persones amb discapacitat de Castelló i les seues famílies", i ha reafirmat el suport de l'Ajuntament a aquesta entitat.

![grupo1](/download/multimedia.normal.a28527fbeee615a5.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

La jornada, que ha comptat amb la col·laboració d'entitats com l'Asbumeca i el Club Esportiu Eolo, així com la Diputació de Castelló i l'Ajuntament de Benicàssim, ha finalitzat amb una paella de germanor que ha reunit a tots els participants.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
