---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/17876/rovira-anuncia-canvis-en-el-batxillerat-i-destaca-la-llei-de-llibertat-educativa"
title: "Rovira anuncia canvis en el Batxillerat i destaca la Llei de llibertat educativa en l’inici de curs"
article_type: "Article"
description: "El conseller visita el nou CEIP Mestre Canós de Castelló i presenta mesures per a la gratuïtat 0-3 anys, l’augment de docents i la revisió del currículum de Batxillerat per al 2026-2027"
main_image: "https://castello24.com/static/_7/custom/imagen-default.jpg?t=2026-09-15+08%3A00%3A10.727067"
date_published: "2025-09-09T12:00:00+02:00"
date_modified: "2025-09-09T15:30:37+02:00"
tags:
  - "batxillerat"
  - "CEIP Mestre Canós"
  - "docent"
  - "educació"
  - "educació pública"
  - "inici de curs"
  - "José Antonio Rovira"
  - "Llei de llibertat educativa"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# Rovira anuncia canvis en el Batxillerat i destaca la Llei de llibertat educativa en l’inici de curs

El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha inaugurat el **curs escolar 2025-2026 al CEIP Mestre Canós de Castelló de la Plana**, centre de nova construcció que ha comptat amb una **inversió de més de 5,1 milions d’euros del Pla Edificant**. Durant la visita, Rovira ha destacat l’aplicació completa de la Llei de llibertat educativa, la gratuïtat de l’educació 0-3 anys i un impuls a la Formació Professional.

El conseller ha anunciat**canvis en el currículum de Batxillerat per al curs 2026-2027**, que **inclouran continguts sobre el terrorisme, la banda ETA i les víctimes del terrorisme**, “perquè els joves de la Comunitat Valenciana coneguen tota la història d’Espanya fins a l’actualitat”.

El CEIP Mestre Canós compta amb quatre unitats d’Infantil i sis de Primària, amb **177 alumnes**, i ofereix **instal·lacions modernes, sostenibles i renovades**: menjador amb capacitat per a 200 comensals, gimnàs, hort escolar i sala multiús. Rovira ha subratllat que l’alumnat ha estudiat durant dos cursos en aules provisionals mentre es construïa l’edifici definitiu.

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha destacat una partida municipal de **2 milions d’euros per al manteniment dels col·legis** i un**conveni amb el Col·legi de Psicologia per cuidar la salut mental dels escolars**. També ha avançat el projecte ‘Castelló, naturalesa en xarxa’, que permetrà la instal·lació d’oasis climàtics en gairebé una vintena de centres.

El**curs 2025-2026 comença amb 810.730 alumnes**a la Comunitat Valenciana, dels quals **98.160 són de Castelló**. Rovira ha posat en valor l’augment de **docents en els centres públics, que passen a ser 67.858** (1.482 més que l’any passat), als quals cal sumar els **15.734 de l’educació concertada, sumant un total de 83.592 docents**.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
