---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/17927/marta-barrachina-critica-la-falta-de-resposta-del-govern-despanya-davant-les-dem"
title: "Marta Barrachina critica la falta de resposta del Govern d’Espanya davant les demandes de Castelló"
article_type: "Article"
description: "La Presidenta recorda que l’Estat deu 105 milions d’euros a la Diputació i demana una distribució més justa dels recursos"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.9300beb964a2652d.Z3JhbmRlLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-09-14T08:00:00+02:00"
date_modified: "2025-09-14T16:02:09+02:00"
tags:
  - "Castelló"
  - "#DiputacióDeCastelló"
  - "#FinançamentJust"
  - "#GovernEspanya"
  - "#Infrafinançament"
  - "#MartaBarrachina"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# Marta Barrachina critica la falta de resposta del Govern d’Espanya davant les demandes de Castelló

![Petición reuniones ministros](/download/multimedia.normal.b63767553b578585.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*La Diputació denuncia l’infrafinançament i exigeix al Govern Central el pagament del deute amb Castelló*

La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, ha lamentat que la ministra d’Hisenda i vicepresidenta del Govern, María Jesús Montero,**continue sense donar resposta a les sol·licituds de reunió realitzades l’abril de 2024 i el maig de 2025 per a abordar la situació d’infrafinançament** que patixen les arques municipals i el deute pendent amb la província.

“Portem quasi any i mig esperant una resposta. L’objectiu d’estes reunions és que el Govern escolte i atenga esta província i, una vegada més, exigim que pague el que se’ns deu”, ha subratllat Barrachina, qui ha recordat que l’Estat deu a la Diputació 105 milions d’euros, “diners que pertanyen a tots els castellonencs”.

**La presidenta ha insistit que la província de Castelló és una de les que més ha incrementat la seua aportació fiscal en els últims anys,**però eixe esforç no s’ha vist compensat amb un increment del finançament local. Al contrari, ha denunciat que el Govern Central ha reduït els lliuraments a compte de la Participació en els Ingressos de l’Estat (PIE) respecte a 2024.

En este sentit,**Barrachina ha reivindicat la necessitat d’aprovar uns Pressupostos Generals de l’Estat justos i una distribució més equitativa dels recursos estatals**, que permeta als ajuntaments prestar serveis públics de qualitat. També ha reclamat un major marge per a l’ús dels romanents municipals, perquè els consistoris puguen invertir els seus estalvis en millorar infraestructures i qualitat de vida.

A més de la titular d’Hisenda, la presidenta de la Diputació encara espera resposta de les sol·licituds de reunió amb el ministre d’Indústria, Jordi Hereu, i amb el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, registrades en gener de 2024. L’objectiu és traslladar les necessitats urgents dels sectors ceràmic i del transport.

**Barrachina ha conclòs afirmant que “no deixaré d’alçar la veu i defensar el que és just i correspon a la nostra província, perquè Castelló siga atesa com mereix”.**

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
