---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/17960/luji-impulsa-un-projecte-pioner-en-bateries-solides-que-obri-noves-oportunitats-"
title: "L’UJI impulsa un projecte pioner en bateries sòlides que obri noves oportunitats a la indústria ceràmica"
article_type: "Article"
description: "El projecte PICASSO combina ceràmica i polímers per a desenvolupar electròlits sòlids de nova generació"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.97494bf68ecadd49.Z3JhbmRlLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-09-17T12:00:00+02:00"
date_modified: "2025-09-17T11:46:48+02:00"
tags:
  - "#BateriesSòlides"
  - "Castelló"
  - "Ceràmica"
  - "#EmmagatzematgeEnergètic"
  - "Innovació"
  - "investigació"
  - "#ProjectePICASSO"
  - "sostenibilitat"
  - "UJI"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# L’UJI impulsa un projecte pioner en bateries sòlides que obri noves oportunitats a la indústria ceràmica

![Grup_Proyecto_Prometeo_2025_25UJI20](/download/multimedia.normal.93ff78b4c28ec8b3.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*La investigació busca afavorir la diversificació del sector ceràmic i l’enfortiment de l’economia valenciana*

**El catedràtic Antonio Barba destaca en la lliçó inaugural l’impacte de la investigació en la sostenibilitat i la innovació**

La Universitat Jaume I ha posat en**marxa aquest setembre el projecte PICASSO, una investigació capdavantera sobre electròlits sòlids avançats per a bateries de liti i sodi metàl·lics basats en el concepte “Polymer-in-Ceramic”.**Es tracta d’un híbrid entre materials ceràmics i polímers que ofereix alta resistència, rigidesa i mecanitzabilitat, i que obri noves vies de diversificació per al sector ceràmic i l’emergent indústria de l’emmagatzematge d’energia.

El projecte, finançat amb més de mig milió d’euros en **la convocatòria Prometeu 2025 per a grups d’excel·lència, està coordinat pels catedràtics Antonio Barba Juan i Germà García Belmonte,** amb la col·laboració del Grup d’Electricitat, Electrònica i Automàtica (EEA). Durant quatre anys, l’equip investigador treballarà amb tècniques de fabricació additiva d’última generació, com la estereolitografia ultraviolada, per tal de controlar la microestructura interna dels compòsits i aconseguir bateries més eficients i duradores.

En una segona fase, es desenvoluparà un protocol d’assaig i caracterització per avaluar la vida útil de les bateries mitjançant tècniques com l’espectroscòpia d’impedància electroquímica (EIS) i simulacions informàtiques. L’objectiu és establir les bases per a la transferència tecnològica al teixit productiu.

El professor Antonio Barba, coordinador del projecte, també ha impartit la lliçó inaugural del curs 2025-2026 a l’UJI, sota el títol “Transformant la matèria: una mirada des de l’enginyeria química”. En la seua intervenció, ha remarcat l’impacte de tècniques innovadores com la sinterització en fred, capaç de reduir el consum energètic i les emissions en la fabricació de materials ceràmics, i ha subratllat el paper clau de la investigació i la transferència de coneixement per al progrés econòmic i social.

Amb aquesta iniciativa, l’UJI reforça la seua aposta per la innovació multidisciplinària i per la connexió entre investigació universitària, indústria ceràmica i empreses d’emmagatzematge energètic, contribuint a enfortir la competitivitat i sostenibilitat del territori.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
