---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/18675/castello-compta-amb-el-talent-de-leasd-per-al-redisseny-i-embelliment-despais-ur"
title: "Castelló Compta amb el Talent de l’EASD per al Redisseny i Embelliment d’Espais Urbans"
article_type: "Article"
description: "L'alcaldessa, Begoña Carrasco, es reuneix amb el director de l’Escola d’Art i Superior de Disseny, David Marqués, per definir un projecte pilot al Raval Universitari que es farà realitat el 2026."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.8f3b82e43bb052d6.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2025-11-12T09:30:00+01:00"
date_modified: "2025-11-11T21:05:20+01:00"
tags:
  - "#ArtUrbà"
  - "#BegoñaCarrasco"
  - "Castelló"
  - "#Disseny"
  - "#EASD"
  - "#EmbellimentUrbà"
  - "#RavalUniversitari"
  - "#TalentLocal"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# Castelló Compta amb el Talent de l’EASD per al Redisseny i Embelliment d’Espais Urbans

![Carrasco reunión EASD](/download/multimedia.normal.8f3b82e43bb052d6.bm9ybWFsLndlYnA=.webp)

*L'EASD Aporta la Creativitat dels Alumnes en un Projecte Pilot al Raval Universitari*

**L'alcaldessa de Castelló,** Begoña Carrasco, h**a mantingut una reunió de treball amb el director de l'Escola d’Art i Superior de Disseny (EASD),** David Marqués, en la qual també ha participat **la regidora d'Educació i Cultura,** María España. La trobada ha servit per a **definir les línies mestres que guiaran el projecte de col·laboració entre l'Ajuntament de Castelló i l'EASD.**

Carrasco ha manifestat la ferma voluntat de “**comptar amb el talent dels alumnes de l'EASD per a la transformació i embelliment dels espais públics i elements urbans a la ciutat de Castelló**”. Aquesta iniciativa s'emmarca dins d'un projecte conjunt del Pla d'Embelliment de la ciutat, buscant un Castelló "cada vegada més atractiu, més bonic".

L'alcaldessa ha anunciat que "a**quest projecte començarà a fer-se realitat el 2026, com una experiència pilot, al Raval Universitari i en coordinació també amb la seua associació de veïns**". Així, s'actuarà en llocs com quadres d'il·luminació i altres elements urbans. Amb el temps, aquesta experiència està prevista que s'aplique en altres punts de la ciutat.

Begoña Carrasco ha valorat molt positivament “**la implicació tant de la direcció i claustre de professors de l'EASD com del conjunt del seu alumnat a l'hora de formar part activa d'aquest projecte conjunt.** Aquesta és una oportunitat perquè els més joves puguen mostrar la seua creativitat i posar en pràctica els coneixements adquirits a l'aula, aplicats de manera real al carrer”.

A més, la iniciativa té una vessant de millora estètica i cívica, ja que servirà per a millorar la imatge d'elements que, a causa de pintades o vandalisme, necessiten una renovació, que en aquest cas es farà a través de l'art urbà i l'aplicació de nous dissenys. Finalment, l'alcaldessa ha subratllat que l'Ajuntament vol continuar implicant quantes més entitats millor en el compromís de millorar la ciutat, i ha destacat l'EASD com a "un dels majors orgullos de la nostra ciutat, tant pel que representa com per la seua cantera de talent local”.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
