---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/20040/la-diputacio-de-castello-installa-un-monumental-rotllo-i-canya-al-palau-provinci"
title: "La Diputació de Castelló instal·la un monumental “Rotllo i Canya” al Palau Provincial per a rebre la Magdalena"
article_type: "Article"
description: "La façana del Palau Provincial s’engalana amb els símbols més representatius de les festes fundacionals"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.88828652ea8dfa86.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-03-05T11:00:00+01:00"
date_modified: "2026-03-04T21:59:14+01:00"
tags:
  - "#Castelló"
  - "#DiputacióCastelló"
  - "#FestesDeLaMagdalena"
  - "#Magdalena2026"
  - "#RotlloICanya"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# La Diputació de Castelló instal·la un monumental “Rotllo i Canya” al Palau Provincial per a rebre la Magdalena

La **Diputació de Castelló** ha decorat el **Palau Provincial** amb motius de les festes de la Magdalena amb la instal·lació d’un **gran “Rotllo i Canya” al balcó del carrer Major**, una intervenció simbòlica per donar la benvinguda a la setmana gran de la ciutat.

L’element instal·lat reprodueix **un dels símbols més característics de les festes fundacionals de Castelló**, format pel rotllo, la canya i la cinta verda, que formen part de la iconografia tradicional vinculada a la **Romeria de les Canyes**.

L’estructura està composta per **una canya de 8,5 metres d’altura**, fabricada en **fibra de vidre**, amb un diàmetre de **45 centímetres**, que s’ha col·locat al balcó principal de l’edifici. Al seu costat destaca **un rotllo de 1,8 metres de diàmetre**, unit a la canya amb **una cinta verda de 15 metres de longitud**, reproduint així el conjunt simbòlic que porten els romers durant la romeria.

Segons ha informat la institució provincial, la instal·lació s’ha dissenyat específicament per a **integrar-se en la façana històrica del Palau Provincial**, respectant l’arquitectura de l’edifici i garantint la seguretat de l’estructura durant tota la setmana festiva.

El **monumental “Rotllo i Canya”** quedarà visible durant els dies de Magdalena i serà un dels punts destacats del recorregut de la **Romeria de les Canyes**, que tindrà lloc **diumenge 8 de març**, quan milers de romers passaran pel carrer Major en direcció a l’ermita de la Magdalena.

A més d’aquesta instal·lació, la Diputació també ha decorat la façana de l’edifici de **la plaça Les Aules**, on s’han col·locat **dues lones amb forma de macrocinta verda de 10 metres de llarg i 2,5 metres d’ample** amb el lema tradicional de les festes: **“volem, volem, volem, que estiguen tots contents”**.

Amb esta decoració, la institució provincial se suma a l’ambient festiu que ja es viu a la ciutat en els dies previs a la Magdalena, una celebració que forma part del **patrimoni cultural i festiu de Castelló** i que cada any mobilitza milers de persones.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
