---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/20357/castello-impulsara-el-nou-parc-de-bombers-i-reforcara-la-plantilla-i-els-mitjans"
title: "Castelló impulsarà el nou parc de bombers i reforçarà la plantilla i els mitjans del cos"
article_type: "Article"
description: "La ciutat celebra el patró dels bombers, Sant Joan de Déu. S’han entregat medalles a bombers per anys de servei i reconeixements a entitats col·laboradores"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.989cdb14ec2ae48d.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-03-28T09:30:00+01:00"
date_modified: "2026-03-30T13:34:56+02:00"
tags:
  - "#AjuntamentDeCastelló"
  - "#Bombers"
  - "#Castelló"
  - "#Emergències"
  - "#SantJoanDeDéu"
  - "#Seguretat"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# Castelló impulsarà el nou parc de bombers i reforçarà la plantilla i els mitjans del cos

Castelló ha celebrat els actes en honor al patró dels bombers, **Sant Joan de Déu**, en una jornada institucional en la qual l’alcaldessa, **Begoña Carrasco**, ha reafirmat el compromís municipal de **dotar la ciutat del parc de bombers que necessita** i continuar reforçant el cos amb més mitjans i personal.

La celebració, que es va traslladar en el calendari perquè el **8 de març**, dia del patró i aniversari de la fundació de la Companyia de Bombers de Castelló en **1859**, coincidia amb les festes de la Magdalena, va incloure una missa a la **Basílica del Lledó**, una parada de mitjans a l’esplanada del **Palau de la Festa** i l’acte institucional amb entrega de distincions.

Durant l’acte, el govern municipal va destacar les mesures adoptades per a reforçar el servei, com la convocatòria de noves places, la millora de la dotació tecnològica, vehicles i uniformes, així com els processos d’estabilització de la plantilla. Entre les mesures adoptades enguany, destaca la **creació de tres places de caporal, les primeres en més de 20 anys**.

En el transcurs de l’acte també es van entregar **medalles a 8 bombers** pels seus anys de servei, així com un homenatge a **30 bombers jubilats** per la seua trajectòria professional. A més, es van concedir **quatre metopes commemoratives** a entitats i professionals col·laboradors amb el cos de bombers.

La celebració del patró del cos es va recuperar en **2024**, després de més de **15 anys** sense commemorar-se, amb l’objectiu de reconéixer públicament la tasca del cos de bombers i posar en valor el seu treball en la protecció de la ciutadania.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
