---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/20743/castello-accelera-la-llicencia-dobres-del-nou-hospital-general-per-a-iniciar-la-"
title: "Castelló accelera la llicència d’obres del nou Hospital General per a iniciar la construcció"
article_type: "Article"
description: "El projecte, amb una inversió de més de 500 milions d’euros, preveu 765 habitacions individuals i 31 quiròfans"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.addec85b8ec18476.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-04-29T08:00:00+02:00"
date_modified: "2026-04-28T17:03:34+02:00"
tags:
  - "#Castelló"
  - "#HospitalGeneral"
  - "#Infraestructures"
  - "#SalutPública"
  - "#Sanitat"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# Castelló accelera la llicència d’obres del nou Hospital General per a iniciar la construcció

L’Ajuntament de Castelló ha activat una **comissió interdepartamental extraordinària** per a agilitzar la tramitació de la **llicència d’obres del nou Hospital General Universitari**, amb l’objectiu de permetre l’inici dels treballs en el menor temps possible.

La reunió, presidida per l’alcaldessa **Begoña Carrasco**, ha comptat amb la participació de responsables tècnics de diferents àrees municipals com **Urbanisme, Infraestructures, Seguretat i Emergències, Mobilitat i Serveis Municipals**, que treballen de manera coordinada per a ultimar els tràmits necessaris.

El projecte del nou hospital suposa una inversió de **més de 500 milions d’euros per part de la Generalitat Valenciana**, convertint-se en una de les actuacions més rellevants en matèria sanitària a la ciutat. Segons les dades facilitades, el futur centre comptarà amb **765 habitacions individuals**, **31 quiròfans (front als 15 actuals)** i **26 sales d’intervencionisme**, més del triple que en l’actualitat.

Des del consistori s’ha indicat que tots els departaments implicats estan centrats en **accelerar la concessió de la llicència municipal preceptiva**, un pas necessari perquè les obres puguen començar. L’objectiu és que la construcció del nou hospital s’inicie abans de finalitzar la legislatura.

Esta nova infraestructura està plantejada com un centre de referència per a la ciutat i la província, amb una ampliació significativa de la capacitat assistencial i dels recursos sanitaris disponibles. El projecte respon a una reivindicació històrica relacionada amb la millora de les instal·lacions sanitàries a Castelló.

Amb este avanç en la tramitació administrativa, el consistori pretén donar impuls a una actuació que marcarà el futur de l’atenció sanitària al territori, incrementant la dotació d’espais i serveis per a la població.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
