---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21021/el-grau-celebra-els-25-anys-del-campanar-de-sant-pere-com-a-simbol-de-la-seua-id"
title: "El Grau celebra els 25 anys del Campanar de Sant Pere com a símbol de la seua identitat marinera"
article_type: "Article"
description: "La commemoració reunix centenars de persones en una jornada festiva amb homenatges, tradicions populars i el record del gran espectacle “El Campanar de la Mar”"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.905e352248cebd79.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-05-18T10:45:00+02:00"
date_modified: "2026-05-18T19:16:33+02:00"
tags:
  - "#CampanarDeSantPere"
  - "#Castelló"
  - "#ElGrau"
  - "#SantPere"
  - "#Tradicions"
  - "#XarxaTeatre"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# El Grau celebra els 25 anys del Campanar de Sant Pere com a símbol de la seua identitat marinera

![Carrasco 25 aniversario campanario Sant Pere (1) en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.8a91ff8ff416202c.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

El Grau de Castelló ha viscut este cap de setmana una de les jornades més emotives dels últims anys amb la celebració del **25 aniversari del Campanar de Sant Pere**, una commemoració que ha omplit el districte marítim de tradició, música, cultura popular i sentiment de pertinença.

L’alcaldessa de Castelló, **Begoña Carrasco**, acompanyada per la tinenta d’alcalde del Grau, **Ester Giner**, ha participat este diumenge en la Missa Major celebrada amb motiu de la denominada *Festa principal del Campanar*, una cita que ha arrancat des de primera hora del matí amb els tradicionals *tocs d’alba* i *tocs de missa* a càrrec del **Gremi de Campaners de Castelló**.

La celebració també ha comptat amb la presència de les reines del Grau, **Claudia Albert Giner** i **María Salom Fallan**, així com de representants festius, institucionals i del món mariner del districte.

Després de la missa, amenitzada musicalment per la **Coral Sant Pere del Grau**, ha tingut lloc un acte institucional d’homenatge a les persones i entitats que van fer possible la construcció del campanar ara fa vint-i-cinc anys.

![Carrasco 25 aniversario campanario Sant Pere (2) en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.90cbb6d102e5ac43.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

Durant la seua intervenció, Begoña Carrasco ha destacat el valor simbòlic de la torre i ha assegurat que el Campanar “és la veu del Grau i la veu de la mar”, reivindicant-lo com un dels grans emblemes de la identitat marinera del districte.

L’alcaldessa també ha volgut reconéixer el paper de les institucions, col·lectius i veïns que van contribuir a fer realitat la construcció del campanar, entre ells l’Ajuntament de Castelló, la Diputació, l’Autoritat Portuària, la Confraria de Pescadors, associacions locals i centenars de graueros.

Un dels moments més especials de la jornada ha sigut el repartiment de campanes commemoratives en miniatura elaborades per persones usuàries del **Maset de Frater del Grau**, amb la col·laboració de l’Agrupament Scout Sant Pere.

La celebració ha continuat amb el tradicional repartiment de *coquetes i mistela* i les actuacions del **Grup de Danses Illes Columbretes**, abans del volteig general de les nou campanes del campanar com a cloenda de l’acte.

La commemoració ha tingut també com a gran protagonista l’espectacle **“El Campanar de la Mar”**, estrenat dissabte a la nit a la plaça Miquel Peris de la mà de **Xarxa Teatre**. El muntatge va combinar videomapping arquitectònic, música, dansa, teatre i pirotècnia en una proposta visual dedicada a la història i la memòria col·lectiva del Grau.

Els actes del 25 aniversari continuaran durant les pròximes setmanes amb una exposició monogràfica sobre el campanar i noves activitats previstes durant les festes de Sant Pere.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
