---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21062/la-diputacio-impulsa-dues-exposicions-al-museu-de-belles-arts-pel-dia-internacio"
title: "La Diputació impulsa dues exposicions al Museu de Belles Arts pel Dia Internacional dels Museus"
article_type: "Article"
description: "Les mostres connecten art, arqueologia i història coincidint amb el 181 aniversari del Museu de Belles Arts de Castelló"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.93c5da9ee8fdfef0.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-05-21T09:40:00+02:00"
date_modified: "2026-05-20T17:15:54+02:00"
tags:
  - "#Castelló"
  - "#CulturaCastelló"
  - "#DiaInternacionalDelsMuseus"
  - "#DiputacióDeCastelló"
  - "#MuseuDeBellesArts"
  - "#Patrimoni"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# La Diputació impulsa dues exposicions al Museu de Belles Arts pel Dia Internacional dels Museus

La Diputació de Castelló s’ha sumat a la commemoració del Dia Internacional dels Museus amb una programació especial al Museu de Belles Arts que posa el focus en la connexió entre cultures, la història compartida i el patrimoni de la província. La iniciativa s’emmarca sota el lema internacional **‘Museus unint un món dividit’** i coincideix amb el **181 aniversari de la creació del Museu de Belles Arts de Castelló**.

La proposta inclou dues exposicions temporals que ja es poden visitar i que recorren des de la Prehistòria fins als inicis del segle XX. D’una banda, la sala d’Arqueologia acull la mostra **‘Entre Orient i Occident. Un paisatge compartit d’idees i coneixements’**, mentre que la tercera planta del museu presenta **‘Pensionats a Roma, una nova mirada cosmopolita’**.

La primera de les exposicions planteja un recorregut per la connexió històrica de les comarques castellonenques amb Europa i la Mediterrània a través de **set peces destacades de la col·lecció permanent**. Els objectes seleccionats abracen un període de més de **7.000 anys d’història**, des del Neolític fins a l’etapa andalusina, i mostren els intercanvis culturals, comercials i simbòlics que han marcat el territori al llarg dels segles.

El diputat de Museus, Alejandro Clausell, ha destacat que aquestes peces “mostren com les nostres terres han sigut, des de sempre, un espai de trobada”. Clausell també ha remarcat la importància dels museus com a espais que permeten conservar i entendre el llegat cultural de la província.

Pel que fa a la mostra dedicada als pensionats a Roma, l’exposició recupera la figura d’artistes vinculats a la Diputació de Castelló com **Francisco Viciano, Gabriel Puig Roda i Vicent Castell Doménech**, creadors que van ampliar la seua formació artística a la capital italiana gràcies a les beques impulsades per la institució provincial.

L’exposició explica com aquells viatges van contribuir a modernitzar la mirada artística de Castelló i a connectar-la amb les corrents europees del moment. La visita s’articula al voltant de qüestions com el valor de l’educació, el viatge com a experiència formativa i les emocions com a llenguatge universal.

El Museu de Belles Arts de Castelló conserva actualment un ampli fons de **belles arts, arqueologia, etnologia i ceràmica**, fruit d’una col·lecció iniciada en 1845 amb els fons procedents de la desamortització i ampliada posteriorment amb aportacions de la Diputació.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
