---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21084/ava-asaja-assaja-amb-malles-antipollinitzacio-per-a-combatre-la-pinyola-en-citri"
title: "AVA-ASAJA assaja amb malles antipol·linització per a combatre la ‘pinyolà’ en cítrics"
article_type: "Article"
description: "L’estudi analitza la eficàcia i els costos d’un sistema que impedeix l’entrada de les abelles La tècnica busca reduir la presència de llavors en varietats comercials"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.b0fef0741065df2a.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-05-24T08:00:00+02:00"
date_modified: "2026-05-21T18:18:32+02:00"
tags:
  - "#Agricultura"
  - "#AVAASAJA"
  - "#Cítrics"
  - "#ComunitatValenciana"
  - "#Pinyolà"
  - "#SectorAgrari"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/16/redaccio"
---

# AVA-ASAJA assaja amb malles antipol·linització per a combatre la ‘pinyolà’ en cítrics

L’Associació Valenciana d’Agricultors (**AVA-ASAJA**) ha iniciat un assaig en la **Finca Experimental Sinyent** per a avaluar l’ús de **malles antipol·linització** com a solució a la ‘pinyolà’, un problema que provoca la presència de llavors en cítrics i **redueix el seu valor comercial**.

L’estudi es desenvolupa en varietats sensibles com **Nadorcott, Leanri i Orri**, mitjançant la instal·lació de malles amb un **tram especial que impedeix el pas de les abelles**, responsables de la pol·linització creuada.

El projecte es realitza en col·laboració amb l’empresa castellonenca **Servicios Agrícolas Meliá**, amb l’objectiu de trobar **solucions innovadores i viables per al sector**.

A més, s’estan provant dos sistemes d’instal·lació:

- **Manual**, per a zones de difícil accés
- **Mecanitzat**, amb un apero específic que permet **reduir costos de mà d’obra**

La ‘pinyolà’ és un problema històric del sector citrícola valencià, ja que la pol·linització creuada genera fruits amb llavors que **no responen a les exigències del mercat**, afectant directament la rendibilitat.

El president d’AVA-ASAJA, **Cristóbal Aguado**, ha remarcat la necessitat de **“solucions eficaces i econòmicament viables”** i ha reclamat **ajudes públiques** per a facilitar la implantació d’aquests sistemes.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
