---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21264/espanya-registra-30-morts-per-ofegament-al-maig-i-ja-suma-125-victimes-en-el-que"
title: "Espanya registra 30 morts per ofegament al maig i ja suma 125 víctimes en el que portem de 2026"
article_type: "Article"
description: "La Comunitat Valenciana acumula set ofegaments mortals enguany mentre platges i rius continuen concentrant la major part dels incidents"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.a76f31a37431e1b8.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-06-04T08:40:00+02:00"
date_modified: "2026-06-03T20:42:06+02:00"
tags:
  - "#ComunitatValenciana"
  - "#Estiu2026"
  - "#Ofegaments"
  - "#Platjes"
  - "#Prevenció"
  - "#SeguretatAquàtica"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# Espanya registra 30 morts per ofegament al maig i ja suma 125 víctimes en el que portem de 2026

Els espais aquàtics espanyols van registrar **30 morts per ofegament no intencionat durant el mes de maig**, segons les dades publicades per la Real Federación Española de Salvamento y Socorrismo (RFESS) a través de l’Informe Nacional d’Ofegaments (INA).

La xifra converteix maig de 2026 en **el cinqué mes de maig amb menys víctimes mortals de tota la sèrie històrica** de l’informe, igualant els registres de 2022 i situant-se per sota dels 33 casos comptabilitzats en 2023 i 2024, així com dels 44 registrats durant el mateix mes de 2025.

Amb les dades acumulades fins al 31 de maig, **el nombre total de persones mortes per ofegament a Espanya ascendeix ja a 125 durant 2026**, una dada que anticipa l’inici de la temporada estival, període en què augmenta considerablement l’ús de platges, piscines i zones de bany.

Per comunitats autònomes, **Galícia va ser el territori amb més víctimes durant el mes de maig, amb 10 morts**, seguida de Catalunya amb cinc i Canàries amb quatre. En el conjunt de l’any, **Galícia lidera les estadístiques amb 25 ofegaments mortals, seguida de Canàries amb 24 i Andalusia amb 18**.

Pel que fa a la Comunitat Valenciana, **s’han registrat set morts per ofegament en els cinc primers mesos de l’any**, una xifra que la situa entre les autonomies amb major nombre de casos.

L’informe també reflecteix que **les platges i els rius continuen sent els espais amb més incidència d’ofegaments**. Durant maig, 11 persones van perdre la vida a la platja i sis en rius. En el conjunt de 2026, els rius acumulen 33 víctimes mortals, mentre que les platges en registren 30.

El perfil majoritari de les víctimes continua sent masculí. **Dels 30 ofegaments registrats al maig, 25 corresponien a homes i cinc a dones**. Per franges d’edat, les persones majors continuen sent les més vulnerables. De fet, **els grups d’entre 55 i 64 anys i de 65 a 74 anys concentren el major nombre de víctimes mortals enguany**.

Un altre aspecte destacat és que **18 dels 30 ofegaments del mes de maig es van produir en espais on habitualment existeix servei de socorrisme, però aquest encara no estava operatiu en el moment de l’accident**.

Davant l’arribada de l’estiu, la RFESS insisteix en la necessitat de mantindre la prudència, respectar les indicacions dels serveis de vigilància i evitar conductes de risc en qualsevol entorn aquàtic.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
