---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21500/castello-reuneix-startups-i-grans-empreses-per-a-impulsar-nous-models-dinnovacio"
title: "Castelló reuneix startups i grans empreses per a impulsar nous models d'innovació compartida"
article_type: "Article"
description: "La jornada ‘Cooperar per a innovar’ analitza com la col·laboració entre corporacions i empreses emergents pot accelerar el creixement empresarial"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.96860efb344dfc47.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-06-22T08:10:00+02:00"
date_modified: "2026-06-21T15:58:38+02:00"
tags:
  - "#CastellóEmpresarial"
  - "#CEEICastelló"
  - "#Empreses"
  - "#Innovació"
  - "#SOMMOSConnecta"
  - "#Startups"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# Castelló reuneix startups i grans empreses per a impulsar nous models d'innovació compartida

El Centre Europeu d'Empreses i Innovació de Castelló (**CEEI Castelló**) ha celebrat la jornada **‘Cooperar per a innovar’**, una trobada orientada a fomentar la col·laboració entre startups, grans empreses i agents de l'ecosistema innovador com a motor de transformació empresarial.

La sessió, emmarcada dins del programa **SOMMOS_connecta**, va tindre lloc la setmana passada a la **Sala Zenit de Bellver Blue Tech Zone** i va reunir professionals i directius de diferents sectors per a analitzar noves fórmules de cooperació empresarial.

**L'objectiu de la jornada ha sigut crear xarxes de col·laboració capaces d'accelerar solucions innovadores i generar un impacte positiu en el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana**.

La programació es va obrir amb la conferència **‘De la innovació de ROI a la innovació de TIR: què hi ha de nou en els models d'innovació’**, impartida per **Rubén Hidalgo, director d'Inversió d'Impacte del Grup Central Lechera Asturiana**.

Durant la seua intervenció, el directiu va explicar diferents estratègies d'innovació oberta desenvolupades pel grup empresarial i va compartir alguns exemples pràctics de col·laboració entre corporacions i empreses emergents.

Posteriorment, la jornada va continuar amb la taula redona **‘La col·laboració startup-corporació: construir valor de manera conjunta’**, moderada per la periodista especialitzada en l'ecosistema emprenedor **Beatriz Aznar**.

**En el debat van participar representants del Grup Central Lechera Asturiana, Nealis i la startup Naria**, que van compartir experiències reals sobre els beneficis i les dificultats que apareixen quan empreses de diferents dimensions treballen conjuntament.

Entre els casos exposats va destacar la relació de col·laboració entre **Grupo Central Lechera Asturiana i Naria**, analitzant els factors que van afavorir la inversió en esta empresa emergent des d'una perspectiva tecnològica, reguladora i cultural.

Per la seua banda, **José Guillermo Berlanga, director d'Innovació de Nealis**, va explicar la seua experiència en el desenvolupament de projectes d'innovació compartida entre organitzacions.

Des del CEEI Castelló, el seu director, **Justo Vellón**, va destacar el paper de **SOMMOS_connecta com a espai de connexió entre empreses consolidades, startups i agents innovadors del territori**.

**SOMMOS_connecta és la primera plataforma de cooperació empresarial creada específicament per a empreses i startups de la Comunitat Valenciana que volen impulsar els seus models de negoci a través de la innovació oberta**, una iniciativa impulsada pels CEEI valencians i finançada per l'Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (IVACE+i).

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
