---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21649/castello-impulsara-castello-conviu-un-programa-que-unira-persones-majors-i-estud"
title: "Castelló impulsarà \"Castelló Conviu\", un programa que unirà persones majors i estudiants per combatre la soledat no desitjada"
article_type: "Article"
description: "La iniciativa, desenvolupada juntament amb la Universitat Jaume I, promourà la convivència intergeneracional oferint companyia a les persones majors i allotjament als estudiants durant el curs acadèmic."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.a645d3c069328121.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-06-30T09:45:00+02:00"
date_modified: "2026-06-29T20:58:37+02:00"
tags:
  - "#Castelló"
  - "#CastellóConviu"
  - "#ClaraAdsuara"
  - "#Convivència"
  - "#EnvellimentActiu"
  - "#Joventut"
  - "#PersonesMajors"
  - "#UniversitatJaumeI"
author_name: "Nuria Torralba"
---

# Castelló impulsarà "Castelló Conviu", un programa que unirà persones majors i estudiants per combatre la soledat no desitjada

**Compartir una llar per compartir també experiències, companyia i qualitat de vida.** Amb este objectiu naix **"Castelló Conviu"**, un nou programa impulsat per l'Ajuntament de Castelló i la **Universitat Jaume I** que posarà en contacte **persones majors que viuen soles amb estudiants universitaris que necessiten allotjament** durant el curs.

**La iniciativa ha sigut presentada als membres del Consell Municipal de Persones Majors** per la regidora de Gent Gran, **Clara Adsuara**, que ha explicat que el projecte pretén donar resposta a dos reptes socials: **combatre la soledat no desitjada i facilitar una alternativa residencial als estudiants que arriben a Castelló per cursar els seus estudis**.

**El programa està dirigit a persones majors de 60 anys que visquen soles i siguen autònomes**, encara que també podran participar parelles de persones majors. En el cas dels estudiants, podran inscriure's **joves menors de 35 anys matriculats a la Universitat Jaume I**, preferentment procedents de fora del municipi.

La regidora **Clara Adsuara** ha subratllat que **"Castelló Conviu" no planteja una relació assistencial**, sinó una convivència basada en **la companyia, el respecte, el suport mutu i l'intercanvi d'experiències entre generacions**.

**Segons les dades municipals, prop de 5.000 persones majors de 75 anys viuen soles a Castelló**, una realitat davant de la qual el consistori continua impulsant iniciatives que afavorisquen el benestar emocional, la participació social i un envelliment actiu.

Per garantir el bon funcionament del projecte, **cada participant passarà un procés de selecció i entrevistes personalitzades**, amb el suport de la **Universitat Jaume I** i del **Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana**, que també faran el seguiment de cada convivència.

**Els estudiants no abonaran cap lloguer**, encara que sí contribuiran a les despeses derivades del consum de la vivenda, com ara la llum, l'aigua o el gas, en les condicions que pacten conjuntament amb la persona major.

**"Castelló Conviu" s'emmarca dins del I Pla Municipal de Persones Majors**, que aposta per l'envelliment actiu, l'autonomia personal, la participació comunitària i la lluita contra la soledat no desitjada.

**Amb este nou projecte, Castelló aposta per convertir la convivència entre generacions en una eina de suport mutu**, demostrant que compartir una llar també pot significar compartir aprenentatges, experiències i noves oportunitats de vida.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
