---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21803/vila-real-inicia-les-obres-dampliacio-i-rehabilitacio-del-cementeri-municipal-am"
title: "Vila-real inicia les obres d'ampliació i rehabilitació del Cementeri Municipal amb una inversió de 554.000 euros"
article_type: "Article"
description: "L'actuació crearà 506 noves unitats de soterrament, 300 columbaris i permetrà millorar l'accessibilitat i les instal·lacions del recinte"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.805420aadca50709.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-07-10T08:30:00+02:00"
date_modified: "2026-07-08T18:30:41+02:00"
tags:
  - "#CementeriMunicipal"
  - "#Inversions"
  - "#Obres"
  - "#ServeisPúblics"
  - "#VilaReal"
author_name: "J. Fernández"
---

# Vila-real inicia les obres d'ampliació i rehabilitació del Cementeri Municipal amb una inversió de 554.000 euros

![visita cementeri (2) en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.bedb35e8767f83cf.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

L'**Ajuntament de Vila-real** ha iniciat les obres d'ampliació i rehabilitació del **Cementeri Municipal**, una actuació que permetrà augmentar de manera significativa la capacitat del recinte i modernitzar les seues instal·lacions. La vicealcaldessa i regidora de Serveis Públics i Cementeri, **Maria Fajardo**, ha visitat l'inici dels treballs junt amb responsables de l'empresa adjudicatària, **Lastra 2010**.

Segons les previsions, les primeres noves unitats de soterrament estaran disponibles **en aproximadament un mes i mig**, mentre que el conjunt de les obres compta amb un termini d'execució de **sis mesos**.

La intervenció suposa una inversió de **554.302,68 euros** i contempla l'ampliació de les illes 2, 3 i 4 del Cementeri Nou amb la construcció de **144 nous nínxols**, als quals se sumaran **30 nínxols més** en un nou panteó vertical. A més, es construiran **300 columbaris** i es rehabilitaran **83 columnes de nínxols** del Cementeri Vell, una actuació que permetrà recuperar **332 espais addicionals**.

En conjunt, el projecte crearà **506 noves unitats de soterrament** i **300 columbaris**, reforçant la capacitat del cementeri per donar resposta a les necessitats actuals i futures de la població.

Les obres també inclouen actuacions destinades a solucionar diferents problemes estructurals i de manteniment. Entre elles destaca la construcció d'una **sobrecoberta** en diverses illes del Cementeri Nou per evitar filtracions d'aigua, la millora del sistema d'evacuació d'aigües pluvials a la zona sud del Cementeri Vell, la construcció d'un **nou osser** i l'adequació dels paviments i zones de pas per facilitar l'accessibilitat i millorar la funcionalitat del recinte.

Maria Fajardo ha assenyalat que aquesta actuació respon a una necessitat prioritària de la ciutat. "No només ampliem la capacitat del cementeri, sinó que també dignifiquem unes instal·lacions que presten un servei essencial a les famílies de Vila-real i en garantim la conservació per als pròxims anys", ha destacat.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
