---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21808/la-generalitat-elimina-les-fronteres-administratives-entre-tots-els-serveis-de-b"
title: "La Generalitat elimina les fronteres administratives entre tots els serveis de bombers de la Comunitat Valenciana"
article_type: "Article"
description: "El Consell completa la xarxa de protocols de coordinació perquè el 112 active sempre el recurs d'emergències més pròxim, independentment de l'administració a què pertanga"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.a1256703ddec32be.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-07-10T09:00:00+02:00"
date_modified: "2026-07-09T18:19:38+02:00"
tags:
  - "#112"
  - "#Bombers"
  - "#Castelló"
  - "#ComunitatValenciana"
  - "#Emergències"
  - "#ProteccióCivil"
author_name: "Jaime Perlado"
---

# La Generalitat elimina les fronteres administratives entre tots els serveis de bombers de la Comunitat Valenciana

La **Generalitat Valenciana** ha culminat el desplegament dels protocols de coordinació entre els diferents serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament (**SPEIS**) de la Comunitat Valenciana, un model que elimina les fronteres administratives en la gestió de les emergències i permet que el **112** mobilitze sempre el recurs més pròxim al lloc de l'incident.

L'últim pas d'aquest procés s'ha formalitzat aquest dijous amb la signatura del protocol de col·laboració entre la **Diputació de Castelló** i l'**Ajuntament de Castelló**, un acord que completa la cobertura de totes les zones limítrofes del territori valencià i posa fi a les limitacions derivades dels diferents àmbits competencials.

Segons ha explicat el conseller d'Emergències i Interior, **Juan Carlos Valderrama**, el nou model garanteix una resposta més ràpida i eficaç davant qualsevol emergència, ja que els equips s'activaran en funció de la proximitat i no de l'administració responsable del servei.

El sistema estarà coordinat des del **Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Comunitat Valenciana**, que activarà automàticament els recursos disponibles quan es produïsca una incidència en qualsevol de les zones incloses als protocols. Els equips compartiran informació en temps real i treballaran sota criteris de comandament unificat.

A més de regular la intervenció conjunta dels diferents cossos de bombers, els protocols contemplen **accions de formació compartida**, reunions d'avaluació després de les emergències més rellevants i la possibilitat d'actuar fora de les zones limítrofes quan les circumstàncies així ho requerisquen.

La Generalitat recorda que aquest model de coordinació es va iniciar l'agost de **2025** amb els acords entre els consorcis provincials d'Alacant i València, als quals es van sumar posteriorment els protocols entre Castelló i València. Amb la signatura del conveni entre la Diputació i l'Ajuntament de Castelló, el Consell dona per completada la xarxa de col·laboració entre tots els serveis d'extinció i salvament de la Comunitat Valenciana.

Aquesta iniciativa se suma al **protocol horitzontal per a grans emergències**, impulsat durant aquesta legislatura, que permet la mobilització conjunta dels sis serveis de bombers de la Comunitat Valenciana i del Servei de Bombers Forestals davant situacions d'especial gravetat.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
