---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/21878/portcastello-augmenta-un-74-el-trafic-de-mercaderies-durant-el-primer-semestre-d"
title: "PortCastelló augmenta un 7,4% el tràfic de mercaderies durant el primer semestre de 2026"
article_type: "Article"
description: "El port de Castelló frega els 10 milions de tones mogudes i impulsa el creixement dels contenidors, la mercaderia general i els granels sòlids"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.bc7bfb48e1cc09ff.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-07-18T07:00:00+02:00"
date_modified: "2026-07-17T16:27:02+02:00"
tags:
  - "#Castelló"
  - "#Economia"
  - "#Indústria"
  - "#Logística"
  - "#PortCastelló"
  - "#PortDeCastelló"
author_name: "07:00 J. Ibáñez"
---

# PortCastelló augmenta un 7,4% el tràfic de mercaderies durant el primer semestre de 2026

![Barco contenedores PortCastelló en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.897b78ee9c982c6a.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

**PortCastelló** ha tancat el primer semestre de **2026** amb un increment del **7,4%** en el tràfic de mercaderies respecte al mateix període de l'any anterior, consolidant la seua evolució positiva i acostant-se als **10 milions de tones** mogudes. Entre gener i juny, els molls del port han gestionat un total de **9.880.871 tones**.

El principal impuls del creixement ha arribat de la **mercaderia general**, que ha augmentat un **57,7%**, fins a les **995.081 tones**. Aquesta evolució també s'ha reflectit en el tràfic de contenidors, amb **76.563 TEUs**, un **43,6%** més que durant el primer semestre de 2025.

Els **granels sòlids** també mantenen una tendència a l'alça, amb **4.269.720 tones**, la qual cosa representa un increment del **9,7%**. Entre les mercaderies que més han crescut destaquen el **feldespat**, amb **1,67 milions de tones**, i el **ciment a granel**, amb **541.524 tones**.

El president de l'Autoritat Portuària de Castelló, **Rubén Ibáñez**, ha valorat positivament aquestes dades i ha assenyalat que l'estratègia del port està orientada a reforçar la connectivitat, les infraestructures i l'eficiència per incrementar la competitivitat del teixit empresarial de la província.

Pel que fa a la distribució del tràfic, els **granels líquids** representen el **46,6%** del total, seguits dels **granels sòlids** (**43,3%**) i de la **mercaderia general** (**10,1%**).

Les mercaderies més transportades durant aquests sis primers mesos de l'any han sigut el **petroli**, el **feldespat**, la **gasolina**, el **caolí**, el **ciment**, el **fuel** i les **argiles**.

En l'àmbit internacional, els principals socis comercials de **PortCastelló** han sigut **Turquia**, **el Marroc**, **el Brasil**, **Kazakhstan**, **el Canadà**, **Líbia**, **Itàlia** i **Romania**.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
