---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/22255/la-diputacio-activa-ajudes-per-a-tirig-i-cati-despres-de-lincendi-que-ha-cremat-"
title: "La Diputació activa ajudes per a Tírig i Catí després de l’incendi que ha cremat 754 hectàrees"
article_type: "Article"
description: "Els dos municipis rebran 10.000 euros cadascun a través del Pla Diputació Respon per afrontar despeses i actuacions derivades del foc"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.bd9fe28a52484f93.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-08-12T12:45:00+02:00"
date_modified: "2026-08-14T15:37:38+02:00"
tags:
  - "#Castelló"
  - "#Catí"
  - "#DiputaciódeCastelló"
  - "#Emergències"
  - "#IncendisForestals"
  - "#Tírig"
author_name: "12:45 P.J. Beltrán"
---

# La Diputació activa ajudes per a Tírig i Catí després de l’incendi que ha cremat 754 hectàrees

**La Diputació de Castelló ha activat una línia d’ajudes per a Tírig i Catí després de l’incendi forestal que ha afectat 754 hectàrees i que ja s’ha donat per controlat.** Els dos municipis rebran 10.000 euros cadascun per contribuir a afrontar els danys ocasionats pel foc.

La institució provincial ha reunit aquest dimarts la comissió tècnica de seguiment de catàstrofes per definir les ajudes i ha declarat Tírig i Catí com a zones greument afectades.

Les aportacions s’emmarquen en el **Pla Diputació Respon**, el mecanisme creat per la institució provincial per agilitzar l’arribada de recursos als municipis després d’incendis, inundacions o altres situacions d’emergència.

La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha destacat la necessitat que les administracions reaccionen amb rapidesa després d’una emergència per reduir les conseqüències dels danys i facilitar la recuperació dels municipis afectats.

En aquest cas, **la Diputació destinarà un total de 20.000 euros, 10.000 per a Tírig i altres 10.000 per a Catí**. Les quantitats podran utilitzar-se tant per sufragar despesa corrent com per finançar inversions relacionades amb les conseqüències de l’incendi.

El vicepresident provincial i responsable de l’àrea de Bon Govern, Héctor Folgado, ha explicat que l’objectiu és facilitar als ajuntaments recursos amb els quals afrontar les necessitats més immediates després del foc.

La convocatòria continuarà ara la seua tramitació amb una Junta de Govern que haurà d’aprovar les bases reguladores per a la concessió de les ajudes.

**L’incendi forestal de Tírig ha cremat 754 hectàrees** des que es va declarar el passat divendres 7 d’agost. Durant els dies de major activitat del foc també va obligar a adoptar mesures de protecció sobre la població de Catí.

La línia d’ajudes per catàstrofes de la Diputació està dirigida als municipis de menys de 20.000 habitants i determina les aportacions en funció de la superfície afectada.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
