---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/22524/portcastello-lidera-el-trafic-de-granels-solids-de-la-facana-mediterrania-amb-me"
title: "PortCastelló lidera el tràfic de granels sòlids de la façana mediterrània amb més de 5 milions de tones"
article_type: "Article"
description: "El port de Castelló ha mogut 5,09 milions de tones de granels sòlids entre gener i juliol, un 10,6% més que en el mateix període de 2025, i se situa com el segon recinte portuari d’Espanya en este tipus de mercaderia."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.9139eba95057178f.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-09-06T10:15:00+02:00"
date_modified: "2026-09-03T17:16:23+02:00"
tags:
  - "#Castelló"
  - "#Logística"
  - "#PortCastelló"
  - "#PortDeCastelló"
  - "#TràficPortuari"
author_name: "10:15 M.A. Palomares"
---

# PortCastelló lidera el tràfic de granels sòlids de la façana mediterrània amb més de 5 milions de tones

PortCastelló s’ha situat com **el port líder de tota la façana mediterrània en tràfic de granels sòlids** durant els primers set mesos de 2026, segons les últimes dades de Puertos del Estado.

Entre gener i juliol, el recinte castellonenc ha mobilitzat 5.087.621 tones d’este tipus de mercaderies, davant les 4.599.764 tones registrades durant el mateix període de l’any passat.

La xifra representa **un creixement interanual del 10,6%**, en contrast amb el descens del 2,7% que registra el conjunt del sistema portuari estatal en el tràfic de granels sòlids.

Amb estos resultats, Castelló supera altres grans ports mediterranis com Tarragona, amb aproximadament 4,95 milions de tones, i Cartagena, amb 4,66 milions.

### Segon port d’Espanya en granels sòlids

Les dades situen també PortCastelló com **el segon port de tot el sistema portuari espanyol en este tipus de tràfic**, una activitat especialment vinculada a l’arribada de matèries primeres destinades al clúster ceràmic i a altres indústries de la província.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha relacionat l’evolució amb la capacitat operativa de les terminals i amb una recuperació progressiva de l’activitat industrial de l’àrea d’influència del port.

Ibáñez ha destacat especialment la diferència entre el creixement de Castelló i l’evolució negativa de la mitjana estatal, i ha assenyalat com a factors la rapidesa de les descàrregues, la versatilitat dels molls i la capacitat d’aprovisionament de matèries primeres.

El bon comportament dels granels sòlids s’afegeix a l’evolució de la mercaderia general i dels contenidors. **El tràfic total acumulat de PortCastelló arriba fins al juliol als 11,76 milions de tones, un 8,9% més** que en el mateix període de l’any anterior.

Amb este volum, l’Autoritat Portuària de Castelló es manté en la novena posició del rànquing estatal per tràfic total de mercaderies.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
