---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/22540/castello-acosta-els-esports-nautics-a-les-persones-amb-discapacitat-amb-la-vi-jo"
title: "Castelló acosta els esports nàutics a les persones amb discapacitat amb la VI jornada ‘Mediterrani Accessible’"
article_type: "Article"
description: "La platja del Palmeral, davant del Planetari, acollirà este diumenge 6 de setembre activitats de busseig, cadires amfíbies, bicicletes adaptades i sensibilització ambiental en una jornada oberta també a familiars i altres col·lectius."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.904fbc02e9fca81e.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-09-05T09:15:00+02:00"
date_modified: "2026-09-04T15:03:28+02:00"
tags:
  - "#Accessibilitat"
  - "#Castelló"
  - "#COCEMFE"
  - "#Discapacitat"
  - "#EsportAdaptat"
  - "#EsportsNàutics"
  - "#Inclusió"
  - "#Planetari"
author_name: "09:15 P.J. Beltrán"
---

# Castelló acosta els esports nàutics a les persones amb discapacitat amb la VI jornada ‘Mediterrani Accessible’

Castelló tornarà a convertir el litoral en un espai d’esport inclusiu este **diumenge 6 de setembre** amb la sisena edició de la jornada *Mediterrani Accessible*, organitzada per COCEMFE Castelló i l’Associació de Busseig Mediambiental Costa de Azahar (Asbumeca).

La trobada se celebrarà a la platja del Palmeral, davant del Planetari, **de 10.00 a 14.30 hores**, i té com a objectiu facilitar que les persones amb discapacitat puguen experimentar diferents activitats esportives i d’oci vinculades a la mar.

El programa inclourà immersions de busseig amb màscares de *snorkel*, passejos amb cadira amfíbia, recorreguts amb bicicletes adaptades i diferents propostes de sensibilització i educació mediambiental.

### Esport sense barreres

La iniciativa va començar en 2021 i arriba enguany a la seua sisena edició amb la voluntat de **trencar barreres en l’accés als esports aquàtics i adaptar les activitats a les necessitats de cada participant**.

Durant el matí està prevista la participació de membres de diferents entitats que treballen amb persones amb discapacitat física i orgànica. La jornada estarà oberta també a altres col·lectius, persones interessades i familiars que vulguen compartir les activitats.

COCEMFE Castelló considera este tipus de trobades una ferramenta per demostrar que la pràctica esportiva pot adaptar-se a diferents capacitats i afavorir al mateix temps l’autonomia, la participació social i el contacte amb l’entorn natural.

La jornada comptarà amb la col·laboració de diferents administracions, entitats i clubs esportius, entre ells la Generalitat Valenciana, la Diputació de Castelló, l’Ajuntament de Castelló i PortCastelló.

**La cita tornarà a oferir durant quatre hores i mitja una experiència directa de mar i esport adaptat**, convertint la zona del Planetari en un punt de trobada per a persones amb discapacitat i les seues famílies.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
