---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/22809/la-criminalitat-baixa-un-53-a-castello-durant-el-primer-semestre-de-2026"
title: "La criminalitat baixa un 5,3% a Castelló durant el primer semestre de 2026"
article_type: "Article"
description: "La Policia Local va gestionar més de 53.000 requeriments durant 2025, un 8,46% més que l’any anterior, i manté el seguiment de 264 víctimes a través de la unitat VIOGÉN"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.a91baf962c38a6d0.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-09-25T17:40:00+02:00"
date_modified: "2026-09-28T11:56:38+02:00"
tags:
  - "#Castelló"
  - "#Criminalitat"
  - "#Emergències"
  - "#PoliciaLocal"
  - "#Seguretat"
author_name: "17:40  María Molés"
---

# La criminalitat baixa un 5,3% a Castelló durant el primer semestre de 2026

La criminalitat a la ciutat de Castelló va baixar un **5,3% durant el primer semestre de 2026** respecte al mateix període de l’any anterior, segons l’últim balanç del Ministeri de l’Interior.

La dada s’ha donat a conéixer coincidint amb la celebració del Dia de la Policia Local, on també s’ha fet balanç de l’activitat desenvolupada pel cos municipal durant l’últim any.

El comissari principal cap de la Policia Local, **Francisco Javier Catalán**, ha informat que el Centre Integrat Municipal de Seguretat i Emergències, el CIMSE, va gestionar durant 2025 un total de **53.057 requeriments de servici**, davant dels 48.920 registrats en 2024. La xifra representa un increment del **8,46%**.

Catalán també ha destacat el treball de la unitat especialitzada en violència de gènere. Actualment, la Policia Local realitza el seguiment i protecció de **264 víctimes a través del sistema VIOGÉN**.

Per la seua banda, l’alcaldessa de Castelló, **Begoña Carrasco**, ha assenyalat que les dades de criminalitat són positives, encara que ha insistit en la necessitat de continuar treballant de manera coordinada amb la resta de Forces i Cossos de Seguretat.

![Carrasco San Miguel 2026 (4) en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.824a47bcd70c4442.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

Durant l’acte també s’han repassat algunes de les millores incorporades en els últims anys als mitjans de la Policia Local, entre elles nous vehicles, dispositius PDA, drons, equipament de protecció i la renovació d’espais com el CIMSE i la sala CECOPAL.

El regidor de Seguretat i Emergències, **Antonio Ortolá**, ha posat l’accent en les actuacions de prevenció, els controls de trànsit i alcoholèmia, l’atenció a emergències i les intervencions relacionades amb el tràfic i consum de drogues.

Des del govern municipal també s’ha destacat l’ampliació de la convocatòria de places d’agent de Policia Local, que ha passat de les 15 inicialment previstes a **34 places**.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
