---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/22848/castello-acull-ignite-el-congres-internacional-dinnovacio-ceramica"
title: "Castelló acull IGNITE, el congrés internacional d’innovació ceràmica"
article_type: "Article"
description: "La trobada reunix durant dos dies professionals i experts de diferents països per a abordar els principals reptes de la indústria"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.87ebbebd87275ae2.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-09-29T08:35:00+02:00"
date_modified: "2026-09-29T08:37:05+02:00"
tags:
  - "#CambraDeComerç"
  - "#Castelló"
  - "#Ceràmica"
  - "#Descarbonització"
  - "#Digitalització"
  - "#IndústriaCeràmica"
  - "#Innovació"
author_name: "08:35 Jaime Perlado"
---

# Castelló acull IGNITE, el congrés internacional d’innovació ceràmica

Castelló acull els dies **28 i 29 de setembre** IGNITE, el Congrés Internacional d’Innovació Ceràmica impulsat per la Cambra de Comerç i centrat en els principals reptes de futur del sector.

La inauguració ha comptat amb la participació del regidor **Sergio Toledo**, en representació de l’alcaldessa Begoña Carrasco, que ha destacat el pes de la indústria ceràmica en l’economia i la identitat de Castelló.

Toledo ha assenyalat que el sector afronta un escenari marcat per una major exigència en qualitat, prestacions i sostenibilitat, i ha defensat la innovació i el disseny com a ferramentes clau per a mantindre la competitivitat de les empreses castellonenques.

Durant el congrés s’aborden qüestions com la **descarbonització, la digitalització industrial, els nous materials i l’evolució dels mercats internacionals**, amb la participació de professionals, empreses, investigadors i especialistes procedents de diferents països.

El regidor ha remarcat també la necessitat de continuar connectant investigació, indústria, arquitectura, disseny i tecnologia per a generar noves oportunitats i reforçar el posicionament internacional del clúster ceràmic.

En este sentit, Toledo ha reiterat el suport de l’Ajuntament a les iniciatives vinculades amb la innovació i ha recordat que els plecs de les noves obres municipals incorporen l’ús de ceràmica castellonenca.

Entre els projectes on ja està present ha citat l’avinguda Ferrandis Salvador, el Mercat de Sant Antoni, el nou centre de Parkinson i la Biblioteca Municipal 5.0.

També ha avançat la seua presència en futures actuacions com el Mercat Central, les tinences d’alcaldia Sud i Grau i La Pèrgola.

“Volem que Castelló siga un aparador internacional de tot el que la nostra indústria és capaç de fer”, ha afirmat Toledo.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
