---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/22995/una-placa-major-abarrotada-acompanya-la-banda-municipal-en-el-concert-del-nou-do"
title: "Una plaça Major abarrotada acompanya la Banda Municipal en el concert del Nou d’Octubre"
article_type: "Article"
description: "La música ha enllaçat l’entrada de les tres cultures amb les danses tradicionals en una celebració dedicada al folklore de Castelló"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.95452ed9abfbc790.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-10-10T11:15:00+02:00"
date_modified: "2026-10-09T16:43:11+02:00"
tags:
  - "#BandaMunicipal"
  - "#Castelló"
  - "#Música"
  - "#NouDOctubre"
  - "#PlaçaMajor"
author_name: "11:15 María Molés"
---

# Una plaça Major abarrotada acompanya la Banda Municipal en el concert del Nou d’Octubre

**Una plaça Major abarrotada ha sigut l’escenari del concert de la Banda Municipal de Castelló pel Nou d’Octubre.** Centenars de persones s’han reunit al centre de la ciutat per a seguir una actuació que ha combinat pasdobles, música festera i danses tradicionals, amb un protagonisme especial d’Els Dansants de Castelló.

![9 acto octubre 3 en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.9f525fb789400633.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

El concert ha començat a les **12.00 hores** amb un programa que ha inclòs **«Las Provincias», dels germans Terol; «Impressions festeres», de Bernardo Adam Ferrero, i «Aires Llevantins», de Bernabé Sanchís Porta**. La banda ha conduït musicalment els diferents moments de la celebració davant del públic que omplia la plaça.

Un dels moments centrals ha arribat a les **12.30 hores, amb l’entrada de la Desfilada de les tres Cultures**. La incorporació de les entitats al recinte s’ha integrat en el concert, amb la interpretació de peces vinculades a la seua participació en la festa.

![9 acto octubre 2 en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.b00d90e6cf9cc455.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

La Banda Municipal ha interpretat **l’«Himne a l’Aljama», de Juanjo Carratalà; «El President», de Miguel Picó Biosca, i la «Crida i marxa dels Cavallers de la Conquesta», de Miguel Ángel Mulet**. La música ha acompanyat així l’arribada de les agrupacions que representen l’herència musulmana, jueva i cristiana.

El programa també ha donat espai al folklore local amb **l’homenatge a Els Dansants de Castelló**. L’associació, reconeguda enguany per la seua tasca de conservació i difusió de les tradicions, ha mostrat els balls d’arets, nanos, cavallets i gegants amb l’acompanyament de la banda.

Aquesta combinació de música i dansa ha convertit la plaça Major en el punt de trobada de la celebració. El concert ha enllaçat les peces del programa amb les entrades de les entitats i la mostra de balls, donant continuïtat als diferents moments de l’acte.

![9 acto octubre 7 en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.9e0491936b84d23a.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

L’alcaldessa, **Begoña Carrasco**, ha destacat el paper de la Banda Municipal, la dolçaina, el tabal i la pirotècnia en la commemoració, i ha qualificat la jornada com un dia de celebració i d’orgull compartit.

El concert ha encarat el final amb **la «Marxa de la Ciutat», de Matilde Salvador, l’Himne de la Comunitat Valenciana i l’Himne Nacional d’Espanya**. Una rematada pirotècnica i un toc de campanes han tancat la celebració davant d’una plaça plena de públic.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
