---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/23103/les-pluges-tendiran-a-remetre-aquesta-vesprada-pero-es-mante-el-risc-dinundacion"
title: "Les pluges tendiran a remetre aquesta vesprada, però es manté el risc d’inundacions a la Comunitat Valenciana"
article_type: "Article"
description: "El temporal deixa acumulats de fins a 720 litres per metre quadrat en 48 hores i obliga a restringir la mobilitat en municipis del sud de València i el nord d’Alacant.temporal"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.8212cf9653603284.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-10-19T12:13:00+02:00"
date_modified: "2026-10-19T12:20:10+02:00"
tags:
  - "#ComunitatValenciana"
  - "#Emergències"
  - "#Inundacions"
  - "#Temporal"
author_name: "12:13 Nuria Torralba"
---

# Les pluges tendiran a remetre aquesta vesprada, però es manté el risc d’inundacions a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta aquest dilluns una jornada marcada per les inundacions, els rescats i les restriccions de mobilitat, especialment a **la Safor i la Marina Alta**. La previsió apunta que els ruixats i les tempestes **tendiran a remetre de sud a nord durant la vesprada**, encara que la disminució de les precipitacions no implica que desaparega el perill per les crescudes i l’aigua acumulada.

![temporal valencia alicante Captura de pantalla 2026-10-19 a las 12.08.28 en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.a6944aa0ddc308eb.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

Després d’un matí amb precipitacions fortes i localment molt fortes al litoral, el cel passarà de cobert a nuvolós progressivament. També s’espera que el vent perda intensitat: les ratxes molt fortes de component nord al litoral sud de València i nord d’Alacant donaran pas a un vent més fluix, predominantment de l’oest. Les temperatures màximes es mantindran sense canvis o pujaran lleugerament.

![temporal valencia alicante Captura de pantalla 2026-10-19 a las 12.07.20 en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.95e62166962b436c.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

La Generalitat ha ordenat el **confinament en 145 municipis**, amb una població afectada de prop de **850.000 persones**, principalment a la Safor, la Marina Alta, la Ribera Alta i la Ribera Baixa. La mesura busca protegir la població i facilitar el treball dels equips d’emergència en zones on l’acumulació d’aigua dificulta els accessos.

Els registres reflecteixen la magnitud del temporal. Segons les dades d’AVAMET corresponents a les 48 hores fins a les 10.00 d’aquest dilluns, **Forna ha acumulat 720 litres per metre quadrat i Pego, 693**. Altres punts, com Oliva i el Real de Gandia, també han superat els 600 litres.

![temporal valencia alicante Captura de pantalla 2026-10-19 a las 12.10.32 en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.976b3a4151697b92.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

Les pluges mantenen les alteracions en el transport. **Les línies C1 i C2 de Rodalia de València continuaven suspeses a última hora del matí**, segons la informació difosa sobre el servei ferroviari. Les persones que hagen de viatjar han de consultar l’estat de la circulació abans d’acudir a les estacions.

Davant la previsió de millora, Emergències insisteix a **respectar les restriccions i les indicacions dels avisos oficials**. A les zones afectades cal romandre a casa, evitar els desplaçaments i allunyar-se de rius, barrancs i de la costa. En cas d’emergència, s’ha de telefonar al **112**.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
