---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/23112/peniscola-reunira-11-xefs-reconeguts-i-25-productors-en-el-v-festival-gastronomi"
title: "Peníscola reunirà 11 xefs reconeguts i 25 productors en el V Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor"
article_type: "Article"
description: "El passeig marítim de la platja Nord acollirà del 23 al 25 d’octubre degustacions, demostracions de cuina, música i activitats infantils."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.b8d771f835ff82c5.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-10-21T09:24:00+02:00"
date_modified: "2026-10-20T09:26:13+02:00"
tags:
  - "#CastellóRutaDeSabor"
  - "#Gastronomia"
  - "#Peníscola"
  - "#ProductesDeProximitat"
  - "#TurismeCastelló"
author_name: "09:24 Javier Santiago"
---

# Peníscola reunirà 11 xefs reconeguts i 25 productors en el V Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor

**20 d’octubre de 2026.** Peníscola es prepara per a convertir-se aquest cap de setmana en un aparador de la gastronomia provincial. El **V Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor** reunirà, del **23 al 25 d’octubre**, productors, restaurants i professionals de la cuina al passeig marítim de la platja Nord, amb una programació que combinarà divulgació, degustacions i venda de productes.

La cita, organitzada per la Diputació de Castelló a través del Patronat Provincial de Turisme, comptarà amb **11 xefs amb reconeixements Michelin i Repsol**, que oferiran demostracions i ponències culinàries. A més, **11 restaurants disposaran d’estand propi** per a donar a conéixer les seues elaboracions al públic.

Entre els establiments participants figuren Vermuda, d’Alcossebre; La Caleta Tasca del Mar, de Benicarló; Rubén Miralles, de Vinaròs, i Porcellet, de Traiguera. La representació de Peníscola estarà formada per **Aborigen, Caffé del Mar, Marinba Tío Pepe, Nacra, Rocamar, Gganbu i Mareva Blue**.

L’espai dedicat als productors reunirà **25 empreses de diferents comarques**, amb casetes per a presentar i vendre els seus productes. Formatges, olis, mel, torrons, cerveses artesanes, vins i licors compartiran protagonisme en una mostra que permetrà descobrir la diversitat agroalimentària de Castelló.

Hi participaran, entre altres, Turrones Agut, de Benlloc; Bolíssim, de Vilafranca; la cerveseria l’Audaç, de Soneja; Licor Nelet, de Vila-real; Pobill Ecològics, de Càlig; Oliquina, de Cabanes; Quesos de Catí i Jamones Alfredo Monfort, de la Todolella.

La programació inclourà **presentacions i tastos de productes adherits a Castelló Ruta de Sabor**, així com actuacions musicals i una zona infantil. L’oferta busca acostar el treball de cuiners i productors a públics diversos i facilitar una visita en família.

Durant la presentació, celebrada aquest dilluns, el vicepresident provincial i responsable de Turisme, **Andrés Martínez**, va destacar que parlar de gastronomia implica també parlar d’agricultors, empreses agroalimentàries, restauració i oportunitats econòmiques. Així mateix, va recordar que la marca Castelló Ruta de Sabor agrupa **més de 500 empreses i entitats** vinculades a la promoció gastronòmica del territori.

El festival obrirà **divendres 23 i dissabte 24, d’11.00 a 22.00 hores**, mentre que **diumenge 25 es podrà visitar d’11.00 a 15.00 hores**. Tres jornades per a conéixer els productes de la província i descobrir les propostes dels restaurants participants al costat de la mar.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
