---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/23182/un-centenar-de-corresponsals-juvenils-comparteixen-propostes-per-a-acostar-la-in"
title: "Un centenar de corresponsals juvenils comparteixen propostes per a acostar la informació als joves"
article_type: "Article"
description: "La trobada ha reunit a València voluntaris de 14 a 17 anys de les tres províncies, dins d’una xarxa que agrupa prop de 2.000 participants."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.86719c8082a7d523.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp"
date_published: "2026-10-26T08:30:00+01:00"
date_modified: "2026-10-24T15:47:10+02:00"
tags:
  - "#ComunitatValenciana"
  - "#IVAJ"
  - "#Joventut"
  - "#ParticipacióJuvenil"
author_name: "08:30 Nuria Torralba"
---

# Un centenar de corresponsals juvenils comparteixen propostes per a acostar la informació als joves

Prop d’un **centenar de joves de Castelló, València i Alacant** han participat en la **Trobada de Corresponsals Juvenils de la Comunitat Valenciana**, celebrada a Bioparc València. La jornada ha reunit voluntaris d’entre **14 i 17 anys** per a compartir experiències i treballar sobre la seua funció com a enllaç entre la joventut i els serveis d’informació.

Els corresponsals juvenils col·laboren en la **detecció de necessitats i demandes informatives** i acosten els recursos disponibles a altres joves. La seua activitat facilita la comunicació amb els serveis especialitzats i les administracions públiques, alhora que ofereix un espai de participació en el seu entorn.

![Encuentro de Corresponsales 2 en tamaño mediano](/download/multimedia.normal.be40c70f1cd97b87.bm9ybWFsLndlYnA%3D.webp)

Durant la trobada s’han desenvolupat **dinàmiques de treball col·lectiu** per a reflexionar sobre aquesta tasca, compartir idees i reforçar la col·laboració entre participants de diferents municipis. Les activitats han permés posar en comú experiències i plantejar propostes per a millorar la manera d’informar i treballar amb la població jove.

La **xarxa de Corresponsals Juvenils de la Comunitat Valenciana està integrada per prop de 2.000 voluntaris**, segons les dades facilitades per l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ). Al llarg de l’any, els participants desenvolupen actuacions relacionades amb la informació juvenil i la dinamització d’activitats.

El director general de l’IVAJ, **Vicente Ripoll**, ha participat en la jornada i ha destacat la importància que aquesta informació siga **pròxima, veraç i útil**. També ha defensat que els joves siguen interlocutors en la definició de les polítiques que els afecten.

La trobada ha servit, a més, per a informar els assistents sobre la **pròxima aprovació de l’Estratègia Valenciana de Joventut 2030**, segons ha anunciat l’IVAJ. Aquest document ha de fixar les prioritats de les polítiques autonòmiques de joventut en els pròxims anys.

Els corresponsals van tindre l’oportunitat de participar en el procés de redacció de l’estratègia, aportant idees i demandes. El document es planteja com una eina de planificació en àmbits relacionats amb el desenvolupament, el benestar i la participació juvenil.

La jornada ha combinat així el treball sobre les activitats quotidianes de la xarxa amb la reflexió sobre les futures línies d’actuació. La participació de voluntaris de les tres províncies ha permés compartir perspectives de diferents punts del territori en un mateix espai de trobada.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
