---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/5864/nomdedeu-des-del-final-de-la-tercera-ona-la-comunitat-ha-consolidat-la-tendencia"
title: "Nomdedéu: «Des del final de la tercera ona la Comunitat ha consolidat la tendència de reducció de l'atur»"
article_type: "Article"
description: "La reducció acumulada en termes anuals és d'un -6,63% superior a la mitjana de l'Estat (-6,43%) i la tercera amb un major increment en l'afiliació."
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.a5d8a7f869ea55a0.41766563616c5f3030315f6772616e64652e6a7067.jpg"
date_published: "2021-07-04T14:19:00+02:00"
date_modified: "2021-07-02T12:25:48+02:00"
tags:
  - "atur"
  - "economia"
  - "ocupació"
  - "població"
  - "Reducció"
  - "Societat"
  - "treball"
---

# Nomdedéu: «Des del final de la tercera ona la Comunitat ha consolidat la tendència de reducció de l'atur»

![Avecal_001](/download/multimedia.normal.8fa2d932d38fb4c4.41766563616c5f3030315f6e6f726d616c2e6a7067.jpg)

*Font: Ceice.gva.es*

El secretari autonòmic d'Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat hui les **xifres d'atur registrat del mes de juny** fetes públiques pel Ministeri de Treball i Economia Social i de les quals s'extrau que el nombre de persones inscrites a l'atur **ha disminuït 8.732 persones** (-2,01%) en la Comunitat.

Nomdedéu ha destacat que, **des de la fi de la tercera ona al febrer**, la Comunitat Valenciana ha consolidat progressivament una tendència **de reducció de l'atur**, especialment durant els últims mesos de maig i juny. «La reducció acumulada en termes anuals és d'un -6,63% superior a la mitjana de l'Estat (-6,43%) i la tercera amb un major increment en l'afiliació», ha afegit. La Comunitat és a més la **sisena autonomia** amb una major reducció en termes absoluts.

«Comencem a veure la llum al final del túnel, ha declarat el director de Labora» que, **malgrat les bones dades**, ha reclamat «prudència» ja que l'impacte acumulat de la pandèmia sobre l'atur registrat és encara d'un +17%. «És hora d'anar fent passos a cap segur, i des de la Generalitat i des de Labora tractarem de contribuir al fet que això siga possible», ha afirmat.

**Quant als sectors econòmics**, la millora de la situació **ha arribat a tots a excepció de l'agricultura** i ha destacat especialment la creació d'ocupació en el sector serveis (+7.596 persones) que va reactivant-se per la campanya d'estiu i per l'alçament de les restriccions derivades de la pandèmia.

Territorialment, **la millora** que s'ha produït aquest mes de juny s'ha concentrat sobretot a les c**omarques de Castelló** (-3,32%) i Alacant (-3,14%), mentre que les xifres a València han sigut més modestes (-0,76%).

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
