---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/5899/laeroport-de-castello-i-emergencies-es-coordinen-per-a-optimitzar-loperativitat-"
title: "L'aeroport de Castelló i Emergències es coordinen per a optimitzar l'operativitat d'extinció d'incendis"
article_type: "Article"
description: "La directora general d'Aerocas, Blanca Marín, destaca la importància de tindre a punt els protocols en època de màxim risc d'incendis"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.b2c557176846f4f8.7669736974615f737562645f325f6e6f726d616c2e6a7067.jpg"
date_published: "2021-07-08T16:23:00+02:00"
date_modified: "2021-07-08T15:28:59+02:00"
tags:
  - "Aerocas"
  - "Aeroport de Castelló"
  - "Emergències"
  - "Incendis"
  - "Seguretat"
---

# L'aeroport de Castelló i Emergències es coordinen per a optimitzar l'operativitat d'extinció d'incendis

![visita_subd_2](/download/multimedia.normal.b2c557176846f4f8.7669736974615f737562645f325f6e6f726d616c2e6a7067.jpg)

L'aeroport de Castelló i l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències han mantingut una reunió de treball per a revisar els **procediments de coordinació i comunicació**, a fi de garantir una òptima operativitat dels mitjans aeris d'extinció d'incendis.

En la trobada ha participat una representació de totes dues entitats, encapçalades per la directora general d'Aerocas, Blanca Marín, i el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel.

Els assistents han abordat els protocols d'operació de les aeronaus antiincendis en l'aeroport de Castelló, amb l'objectiu d'assegurar la seua **màxima eficàcia**, així com la seua compatibilitat amb l'activitat ordinària del propi aeroport.

La directora general d'Aerocas, Blanca Marín, ha manifestat que la reunió mantinguda ha servit per a posar a punt els mecanismes de **comunicació i coordinació** amb Emergències, en un moment de màxim risc d'incendis com és la campanya estival.

Blanca Marín ha destacat la «màxima predisposició» de l'aeroport a **reforçar la seua col·laboració** amb Emergències i a mantindre la condició de base per als mitjans aeris d'extinció d'incendis de Generalitat ja que la instal·lació ocupa una posició estratègica, està envoltat d'importants masses forestals i «és clau per a garantir la funcionalitat dels vols apagafocs».

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha destacat «la importància de coordinar la posada a punt de l'operativitat dels mitjans d'extinció amb base en l'aeroport de Castelló». Ángel ha assenyalat que la lluita contra incendis forestals des de l'aeroport, per la seua ubicació entre massa forestal, permet una **resposta més ràpida i eficaç dels mitjans d'extinció.**

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
