---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/6388/carolina-pascual-anuncia-un-pla-per-a-la-digitalitzacio-de-100000-empreses-en-la"
title: "Carolina Pascual anuncia un pla per a la digitalització de 100.000 empreses en la Comunitat Valenciana"
article_type: "Article"
description: "Destaca que \"la digitalització del teixit productiu i l'emprenedoria digital són essencials per a la recuperació de la nostra economia\""
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.93f30641f93ab719.636f6e73656c6c6572617072657375735f6772616e64652e6a7067.jpg"
date_published: "2021-09-26T15:37:00+02:00"
date_modified: "2021-09-22T19:42:54+02:00"
tags:
  - "Comunitat Valenciana"
  - "Digitalització"
  - "empreses"
  - "Pimes"
  - "Pla"
---

# Carolina Pascual anuncia un pla per a la digitalització de 100.000 empreses en la Comunitat Valenciana

![consellerapresus](/download/multimedia.normal.accebb64374ca146.636f6e73656c6c6572617072657375735f6e6f726d616c2e6a7067.jpg)

La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, ha anunciat la posada en marxa, juntament amb Districte Digital i la Secretària d'Estat de Digitalització, d'un pla que permetrà la **digitalització de 100.000 empreses de la Comunitat**.

El Pla de Digitalització de les Pimes, emmarcat dins del compromís del Consell per dur a terme la **transformació digital en el territori valencià**, "ens permetrà fer arribar al major nombre d'empreses les ajudes que ofereix el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital a través del seu pla Digital *Toolkit, assegurant el seu èxit", ha concretat Pascual.

En la seua intervenció, durant l'acte de presentació de l'Oficina Accelera PIME de FEMEVAL a València, la consellera d'Innovació ha advocat per la necessitat de **treballar conjuntament des de les administracions públiques i el sector privat**en "la modernització i creixement de les empreses valencianes".

En la seua opinió aquest esforç ha de contribuir a "impulsar la transformació digital de les **petites i mitjanes empreses valencianes".**

"La digitalització del teixit productiu i l'emprenedoria digital -ha continuat- són elements essencials en el camí cap a la recuperació de la nostra economia, i, amb això, cap a la transformació de les nostres pimes i micropimes que representen la **major part del nostre teixit empresarial"**.

Pascual també ha reiterat "la voluntat i el compromís de treballar juntament amb el nostre sector empresarial per a aconseguir la transformació del nostre teixit empresarial, fent-lo **dinàmic, modern i adaptat a una economia globalitzada cada vegada més competitiva**, en la qual la innovació i la qualitat es configuren com a factors essencials per al seu desenvolupament i èxit".

Així mateix, ha recordat la necessitat d'articular**iniciatives que servisquen d'ajuda** a pimes i autònoms per a impulsar aqueixa transformació digital, "i per a això, el Consell, conscient de la importància que es produïsca aqueixa evolució, es troba alineat en la seua aposta per la **transformació digital i la digitalització**, tant amb l'estratègia estatal, com amb les línies marcades des de la Unió Europea".

Fruit de la col·laboració públic-privada, Pascual ha posat com a exemple la labor d'Inndromeda, en la qual estan implicats la Conselleria d'Innovació, l'AVI, la Confederació Empresarial, les universitats i els Instituts i Centres Tecnològics i d'Investigació, i des d'on "se sumen forces per al desenvolupament i implementació de les tecnologies habilitadores en el conjunt productiu valencià".

Per tant, per a aconseguir aquesta transformació estructural de la Comunitat Valenciana, Pascual ha apostat per una**estratègia a llarg termini en dues direccions** "d'una banda, articulant un procés àgil i eficient que canalitze els recursos cap a les pimes, i per un altre, tenint presència en el territori valencià per a facilitar les eines que duguen a terme aqueixa transformació".

**Oficina Accelera Pime de FEMEVAL**

Les Oficines Accelera Pime han sigut posades en marxa en tota Espanya per Red.es, entitat pública adscrita al Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital a través de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial.

Les seues actuacions estan **cofinançades amb fons FEDER de la Unió Europea**, en el marc del Programa Operatiu pluriregional d'España FEDER 2014-2020, sota el lema "Una manera de fer Europa".

L'Oficina Accelera Pime en FEMEVAL (Federació Empresarial Metal·lúrgica Valenciana), suposa "un punt de trobada, que posarà en valor la **col·laboració públic-privada entre institucions i organismes** que volen ser part d'aquest procés de canvi i transformació de les petites i mitjanes empreses de la nostra Comunitat", ha declarat la consellera d'Innovació.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
