---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/6636/castello-aprova-canvis-fiscals-per-a-2022-que-inclouen-la-tercera-rebaixa-de-lic"
title: "Castelló aprova canvis fiscals per a 2022 que inclouen la tercera rebaixa de l’ICIO des de 2015"
article_type: "Article"
description: "Les modificacions sumen un estalvi estimat de 338.500 euros per al teixit empresarial local i persones autònomes"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.normal.b85ba3ce7cf29fb4.416d7061726f2d4d6172636f2d616c2d706c652d6d756e69636970616c2d736f5f6e6f726d616c2e6a7067.jpg"
date_published: "2021-10-29T13:53:00+02:00"
date_modified: "2021-10-29T13:58:30+02:00"
tags:
  - "2022"
  - "Ajuntament de Castelló"
  - "autònoms"
  - "economia"
---

# Castelló aprova canvis fiscals per a 2022 que inclouen la tercera rebaixa de l’ICIO des de 2015

![Amparo-Marco-al-ple-municipal-sobre-la-corrupció](/download/multimedia.normal.b85ba3ce7cf29fb4.416d7061726f2d4d6172636f2d616c2d706c652d6d756e69636970616c2d736f5f6e6f726d616c2e6a7067.jpg)

*Font: Castelloninformacion.com*

L'Ajuntament de Castelló ha aprovat en el ple municipal d'aquest dijous les**modificacions fiscals de 2022**, que inclouen una nova baixada de l'Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) i l'ampliació de la suspensió fins a juny de 2022 de**taxes per prestació de serveis**relacionats amb la tramitació o autorització d'instruments d'intervenció ambiental i amb l'obertura d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (coneguda com a taxa d'obertura). En el cas de l’ICIO, el ple ha aprovat una **nova rebaixa del 3,25%** actual al 3% per a l'any vinent. Una mesura que ha sigut aprovada pel Grup Municipal Socialista, Compromís, Unides Podem-EU, Ciutadans i la regidora no adscrita, amb l'abstenció del Grup Popular i Vox. La suspensió de la taxa d'obertura ha sigut aprovada pels grups que conformen el govern i el vot de la regidora no adscrita, i amb l'abstenció de PP, Ciutadans i Vox.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, assenyala que aquestes noves modificacions “suposen un suport al **teixit empresarial local** i un suport a les**persones treballadores autònomes**, perquè s'han aprovat amb l'objectiu d'impulsar la recuperació i fomentar la reactivació després de l'emergència sanitària i social per la covid-19”. Les noves modificacions suposaran un **estalvi estimat de 338.500 euros** per al teixit empresarial, persones autònomes i ciutadania.

Junt a aquests canvis també s'ha aprovat la **suspensió de taxes** per documents (fotocòpies) que expedisca l'administració en haver-se generalitzat l'ús de l'administració electrònica i per a disminuir les càrregues administratives a la ciutadania.

El regidor d'Hisenda i primer tinent d'alcalde, David Donate, ha explicat en la seua intervenció que es tracta de “la **tercera rebaixa de l’ICIO** que realitza el govern municipal des de 2015,**passant del 3,75 al 3%**en aquest temps, la qual cosa reflecteix la nostra aposta ferma per les polítiques d'impuls i en suport de l'activitat empresarial de Castelló”. Així, ha recordat que l’ICIO es va **mantindre en el 4%** des de l'any 2000 fins al 2014.

Donate ha destacat el “nou esforç per a adaptar les ordenances fiscals al context de recuperació postcovid” que realitza el govern municipal “perquè siga un instrument que ajude a la**reactivació econòmica** i garantisca una eixida justa, social i solidària” i ha posat en valor que aquestes baixades “han vingut acompanyades en aquests sis anys de govern de progrés d'un augment en despesa social, polítiques d'ocupació i inversions”.

El segon tinent d'alcalde, Ignasi Garcia, ha explicat que “amb el retorn a la nova normalitat, el govern de la ciutat hem avançat en **progressivitat fiscal** per a atendre les demandes de la ciutadania”. Així mateix, el regidor ha explicat que la voluntat és que les taxes “siguen més equilibrades i permeten una tributació justa”. Entre altres, Garcia destaca l'eliminació de les taxes per a accedir a documents i expedients personals perquè “el ciutadà ha de poder accedir a la seua **informació lliurement**, sense impediments, fent l'administració més pròxima i més transparent”.

“En el ple municipal hem aprovat les**ordenances fiscals per a 2022** que són un nou esforç de l'Ajuntament per a implicar-se en la reactivació econòmica i tractar de generar estímuls fiscals en alguns dels sectors econòmics que poden jugar un **paper clau en la recuperació**, com és el de la rehabilitació, als quals estem enviant un missatge de suport amb la rebaixa de l’ICIO. La política fiscal és una ferramenta clau per a continuar construint una ciutat solidària, justa i cuidadora", afirma el tercer tinent d'alcaldia, Fernando Navarro.

Amb la rebaixa de l’ICIO per a 2022 es preveu un **estalvi de 157.884,93 euros** per a les empreses o persones treballadores autònomes que realitzen sol·licituds de llicència d'obres. Així mateix, l'ampliació de la suspensió de la taxa d'obertura durant el primer semestre del pròxim any preveu un altre**estalvi de 180.000 euros**. L'eliminació de les taxes per l'expedició de documents suma un altre **estalvi per 500 euros**.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
