---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/8106/ciutadans-demana-a-generalitat-que-autoritzen-hui-mateix-els-vols-contra-els-mos"
title: "Ciutadans demana a Generalitat que autoritzen \"hui mateix\" els vols contra els mosquits"
article_type: "Article"
description: "Cristina Fernández: \"Si no s'actua ja, els turistes de Setmana Santa es trobaran una vertadera plaga\""
main_image: "https://castello24.com/static/_6/custom/imagen-default.jpg?t=2026-09-05+08%3A00%3A12.924834"
date_published: "2022-04-06T14:32:00+02:00"
date_modified: "2022-04-06T12:56:29+02:00"
tags:
  - "Ciutadans"
  - "Diputació"
  - "municipis"
author_name: "Andrea Andreu"
author_url: "https://castello24.com/usuario/19/andrea-andreu"
---

# Ciutadans demana a Generalitat que autoritzen "hui mateix" els vols contra els mosquits

Ciutadans en Diputació demanarà a la Generalitat que autoritze immediatament **els vols contra els mosquits**, tal com han sol·licitat 13 municipis de la província. La formació taronja mostra la seua preocupació per la gran **proliferació de larves** després del recent episodi de pluges, que ja afecta a **87 municipis** i que podria afectar de ple a la imminent campanya de Setmana Santa.

La portaveu de Ciutadans en la Diputació, Cristina Fernández, ha subratllat que "Sanitat ha d'actuar ja**i autoritzar les fumigacions aèries**, tal com han sol·licitat aquestes poblacions. Estem davant una tempesta perfecta, les fortes pluges recents i unes temperatures que el pròxim cap de setmana aconseguiran els 25 graus en tota la costa. És el clima perfecte per a la proliferació del mosquit "tigre".

La pròpia conselleria de Sanitat és la que ha detectat**larves en marjals de 6 de cada 10 municipis de la província**, és una xifra molt preocupant. i hem de ser més àgils abans que siga tard. És molt el que ens juguem per Pasqua a nivell turístic i no podem arriscar-nos al fet que els nostres visitants es troben una vertadera plaga.

Cristina Fernández ha recordat que "cada any es repeteixen aquesta classe de problemes i quan es posa remei és massa vesprada. La imatge que es dona de la nostra província és penosa i això **afecta cada vegada més al turisme**. Entenem que són els tècnics els que han de marcar el protocol a seguir, però també s'ha d'escoltar les opinions dels alcaldes que coneixen a la perfecció el seu territori. Molts d'ells ja ens estan advertint que si no s'autoritzen els vols, les fumigacions arribaran tard i malament. Tot el que fem bé ara en l**a lluita contra el mosquit, el tindrem avançat per al període estival".**

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
