---
canonical_url: "https://castello24.com/contenido/8372/ximo-puig-anuncia-la-gratuitat-del-transport-amb-metro-i-tramvia-els-diumenges-d"
title: "Ximo Puig anuncia la gratuïtat del transport amb metro i tramvia els diumenges durant els pròxims tres mesos"
article_type: "Article"
description: "Aquestes actuacions busquen incentivar el transport públic i pal·liar els efectes de la inflació en les famílies i s'afigen a les ja presentades a través del pla Reactiva, dotat amb prop de 1.000 milions d'euros"
main_image: "https://castello24.com/download/multimedia.grande.82c9ce0534295a21.3232303432315f5052455f466f746f315f736573696f6e5f636f6e74726f6c5f6772616e64652e6a7067.jpg"
date_published: "2022-04-24T12:29:00+02:00"
date_modified: "2022-04-21T12:49:20+02:00"
tags:
  - "transport públic"
author_name: "Redacció"
author_url: "https://castello24.com/usuario/22/redaccio"
---

# Ximo Puig anuncia la gratuïtat del transport amb metro i tramvia els diumenges durant els pròxims tres mesos

![220421_PRE_Foto1_sesion_control](/download/multimedia.normal.80a834587914083e.3232303432315f5052455f466f746f315f736573696f6e5f636f6e74726f6c5f6e6f726d616c2e6a7067.jpg)

*Ximo Puig en la sessió de control*

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que el Consell aprovarà la gratuïtat del transport de **Metrovalencia, TRAM d'Alacant i TRAM de Castelló** els diumenges durant els pròxims tres mesos.

Aquesta mesura ha sigut avançada pel responsable de la Generalitat durant la seua intervenció en la sessió de control de les Corts i s'emmarca dins del conjunt d'accions previstes per a ajudar a **pal·liar els efectes de la inflació en les famílies valencianes**.

L'actuació completa les que **Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV)** ha pres en el transport metropolità de València, on s'han reduït fins a un **50% les tarifes** i s'ha fet realitat la integració tarifària, i vindrà a més acompanyada d'una reducció del 50% en el preu en el TRAM d'Alacant.

Així mateix, la gratuïtat d'FGV els diumenges durant els pròxims tres mesos, beneficiarà a **110.000 valencians i valencianes que utilitzen habitualment el transport públic en aqueix dia festiu**, i, a més, contribuirà a guanyar noves persones usuàries de la xarxa de la Generalitat.

**1.000 milions per al Pla Reactiva**

Aquestes actuacions s'afigen a les ja presentades a través del **Pla Reactiva** per a donar una resposta valenciana enfront de la crisi generada per la invasió d'Ucraïna. Aquest programa, com ha recordat el president, té una dotació global d'al voltant de 1.000 milions d'euros, i inclou, com a pilars bàsics, **71 milions d'euros per a la lluita contra la inflació, 425 milions d'euros en ajudes a empreses, autònoms i autònomes i famílies més afectades, 380 milions en mesures d'eficiència i estalvi energètic i 68 milions d'euros en accions per a accelerar l'autonomia energètica.**

Ximo Puig ha recordat, així mateix, que el paquet de mesures inclou la rebaixa d'un **10% de les taxes** que, en alguns casos, arribarà a l'exempció total, com en el cas dels pescadors, un bo de 300 euros per a els, almenys, **150.000 autònoms i autònomes**més afectats per la crisi energètica o **50 milions en ajudes per a empreses**que depenen del gas, i que no estan incloses en les mesures estatals.

A més, també s'incorporen **100 milions d'euros en instruments financers de l'IVF**per a fer costat a les empreses que han patit una caiguda d'ingressos, l'increment de fins al 30% del bo d'ajuda energètica en la **Renda Valenciana d'Inclusió** per a famílies vulnerables o 11 milions en ajudes per a les famílies que instal·len en el seu domicili energia renovable per a la climatització i l'aigua calenta.

Així mateix, tal com ha afegit el president, també s'aporten 10 milions més per a bonificar l'**assegurança agrària de manera suplementària**, 188 milions per a la millora d'eficiència energètica urbana i als habitatges, i 18 milions en ajudes a la transformació de flotes de transport de viatgers i mercaderies.

El president ha defensat també que aquest pla es desenvoluparà de manera paral·lela a les accions per a continuar reforçant la sanitat, l'educació i la protecció social, i ha subratllat que, en matèria sanitària, amb el **Pla Créixer**, es contemplen 658 milions d'inversió fins a 2023 i que **Edificant** permetrà acabar en aquesta legislatura amb els barracons. Així mateix, en polítiques inclusives, ha indicat que **Convivint**suposarà la inversió de 561 milions en 247 actuacions en infraestructures socials, i s'ha referit també al fet que les actuacions per a la reforma i construcció de seus judicials per valor de 277 milions d'euros.

---

*Contenido creado y optimizado para IA con [Medios CMS](https://medios.io)* — Plataforma profesional para la gestión de medios digitales y portales de noticias.
