Castello 24. El digital de Castelló Castello 24. El digital de Castelló

Podem-EU Castelló demanarà regular el preu del lloguer en zones tensionades de Castelló amb la Llei d'Habitatge

La confluència subratlla que la seua presència a l'Ajuntament és “imprescindible” per a intervindre el mercat i evitar l'expulsió dels veïns dels seus barris

Economía 18/04/2023 Redacció Redacció
18-04-2023 Marisol Barceló, Silvia Peris, Marisa Saavedra

Podem-Esquerra Unida Castelló es compromet en el pròxim mandat a demanar a través de l'Ajuntament la declaració de zones tensionades en els barris de la ciutat que pateixen una especulació amb els preus del lloguer, una mesura que permetrà regular el preu del lloguer fixant un topall d'un 3% en 2024. Una de les zones que considera identificar-la com tensionada és el Raval Universitari. «Aquesta Llei ajudarà sobretot a les famílies treballadores i als barris populars», ha subratllat la coalició.

«El Govern de coalició ha acordat la primera Llei d'Habitatge de la democràcia, una mesura que és possible gràcies a la participació d'Unides Podem i que per primera vegada aborda l'habitatge com un dret per a regular una de les principals preocupacions de la ciutadania com és increment del preu del lloguer», ha destacat la candidata a l'alcaldia de Castelló, Marisol Barceló, que ha afegit que la presència en els governs del Botànic i l'Ajuntament en la següent legislatura és «imprescindible» per a impulsar les «mesures més ambicioses de la Llei d'Habitatge i protegir la majoria social».

La número dos de la llista municipal, Silvia Peris, ha subratllat que en aquest mandat tant la Conselleria d'Habitatge com la Regidoria d'Habitatge, en mans de Podem-EU, han fet un esforç per a ampliar la cobertura en les ajudes al lloguer o fent front als fons voltor mentre es negociava la Llei d'Habitatge. Com a mostra, Silvia Peris ha ressaltat que Castelló ciutat ha rebut 7 milions d'euros en tres anys i mig en ajudes al lloguer que han beneficiat a 2.500 famílies i han alleujat les economies domèstiques.

Podem-EU ha afirmat que ara La Llei Estatal d'Habitatge es presenta com un instrument clau perquè les comunitats autònomes i ajuntaments puguen regular el preu de lloguer «i lluitar contra els abusos dels fons voltor, que mantenen milers d'habitatges buits per a especular amb el preu del lloguer, la qual cosa està obligant moltes famílies a abandonar els seus lloguers».

La Generalitat, a instàncies de l'Ajuntament, podrà regular el preu del lloguer en zones declarades tensionades, que seran aquelles que s'identifiquen amb un Índex de Preus del Lloguer del Ministeri de Foment o l'índex Anha d'Alta Necessitat d'Habitatge de la Generalitat Valenciana. Són aquelles en la qual els lloguers s'hagen encarit tres punts per damunt de la inflació en els últims cinc anys, o on els lloguers suposen més del 30% de mitjana dels ingressos dels inquilins. Segons Podem-EU, el document Anha ja recull àrees de la capital de la Plana, entre altres, el Raval Universitari. Així mateix, ha recordat que increment del lloguer va ser del 14% a Castelló de 2015 a 2018.

Podem-EU també ha posat en relleu el major control sobre els grans propietaris, que s'uneix al decret autonòmic contra l'assetjament immobiliari recentment aprovat, gràcies a la Conselleria d’Unides Podem.

Te puede interesar

Lo más visto

Newsletter