
Més de 100 persones participen en una classe de zumba a la Plaça Major durant la I Setmana de la Salut
L’activitat gratuïta forma part d’una iniciativa per fomentar hàbits saludables entre la ciutadania
En aquest sentit, el projecte "A Pulmó" ha començat a la Comunitat Valenciana i ha escollit el Penyagolosa com a primer cim a conquerir.
Esports09 de mayo de 2023El projecte "A Pulmó" ha aconseguit ascendir aquest cap de setmana al Penyagolosa com a part de la seva iniciativa de coronar els principals cims de la península. L'objectiu del projecte és implementar l'esport en pacients oncològics i donar visibilitat al càncer de pulmó.
Durant aquesta primera cimera, els participants, incloent pacients, tècnics i metges especialistes de l'Institut Valencià d'Oncologia (IVO), han ascendit diversos cims, incloent el Santa Barberá (305 m), el Bartolo (730 m) i finalment el Penyagolosa (1.810 m). A través d'un treball audiovisual, el projecte "A Pulmó" pretén mostrar els beneficis de l'esport de muntanya en pacients amb càncer de pulmó.
Els participants i afectats han destacat els valors de convivència i superació demostrats durant aquesta experiència. Patricia Sanz ha comentat que el projecte va ser una motivació per començar a entrenar i tornar a la seva vida normal, mentre que Eduardo Sánchez ha destacat la importància de visibilitzar que els pacients no estan tan limitats com es pot pensar. L'ascensió ha estat guiada per Virginia Església, una guia de muntanya, que l'ha qualificada com a emocionant i motivadora.
Aquesta iniciativa pretén mostrar una altra cara del càncer de pulmó i demostrar que l'esport pot tenir un impacte positiu en la vida dels pacients oncològics.
L’activitat gratuïta forma part d’una iniciativa per fomentar hàbits saludables entre la ciutadania
La ciutat acull més de 900 atletes en una competició que destaca per la seva animació i impacte econòmic
La històrica cursa de motocultors incorpora novetats tecnològiques i estrena una il·lustració com a imatge oficial
La cita, el pròxim dilluns 24 de març al Trinquet del Parc Esportiu Sindical, promet emoció i reconeixement a figures destacades de la pilota
Un homenatge als esportistes, clubs i associacions del municipi amb mencions especials per al Club de Gimnàstica Artística i la Marxa al Bartolo
La prova ciclista recorrerà més de 20 municipis i posa en valor el patrimoni natural i cultural de la província
L'autora presenta dues sèries que tenen com a fil conductor la naturalesa canviant i la força dels elements
Els captors van exigir un rescat de 30.000 euros a la família de la víctima
La presidenta de la Junta Central de Setmana Santa, Carmina Arrufat, ha animat a tots a participar dels diferents actes organitzats, així com gaudir al màxim aquestos dies de Setmana Santa i Pasqua de Resurrecció
L'objectiu de la labor de recerca realitzada és confirmar que la localitat és la segona, a l’àmbit nacional, amb més tradició en aquesta mena d'actes
La nova aplicació, impulsada per dos joves de Castelló, guanya la confiança de Lanzadera i facilita la creació musical de manera integral