
l'Amics perd en el seu debut al Ciutat i el Proinbeni UPB Gandia s'emporta la victòria (80-100)
El desacert en el llançament exterior i la solidesa defensiva dels de La Safor van condemnar els de la capital de La Plana en el segon compromís lliguer.
És preocupant que el 27,5% de la població en la Comunitat Valenciana es trobi en risc de pobresa i/o exclusió, com ho recorden les ONG
26/05/2023Les ONG i les entitats socials han animat avui la població de Castelló a marcar la casella de l'Activitat d'Interés Social (‘X Solidària’) en la seva declaració de la renda. En un acte de presentació davant la delegació d'Hisenda de la ciutat, sota el lema "Crida'l X", les entitats socials han destacat la importància d'unir-se a aquest moviment social per mitjà de valors com el compromís, la igualtat, l'empatia, els drets i la diversitat, amb l'objectiu de no deixar a ningú enrere.
En l'acte de presentació, al qual ha assistit també la regidora d'Ocupació, Emprenedoria i Benestar Social de l'Ajuntament de Castelló, Patrícia Porta, les entitats socials han destacat la necessitat continuada de marcar la casella de la X Solidària enmig d'un context social, econòmic i sanitari inestable, generat per la guerra a Ucraïna, la crisi energètica i els efectes de la pandèmia.
Malgrat que en 2022 es va aconseguir que 162.333 contribuents de Castelló marquen la casella, les entitats subratllen que això no és suficient davant del context que continua posant milions de persones en situació de vulnerabilitat. L'objectiu és que el 47% de les persones que presenten la seva declaració a la província de Castelló marquen la casella 106, aportant així 3,3 milions d'euros addicionals per a projectes socials essencials per alleujar la crisi.
Més de la meitat de la població
En 2022, el 52,9% dels contribuents de Castelló van marcar la casella 106, una xifra que representa un total de 4,9 milions d'euros recaptats per a projectes socials. A través de la convocatòria de subvencions de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, es destinaran 24,4 milions d'euros per a finançar més de 1.000 programes de més de 200 entitats en tota la Comunitat Valenciana.
Es destaca que un total de 64.348 contribuents de la província de Castelló (39,6%) van marcar tant la X Solidària com la casella de l'Església Catòlica. Es recorda als contribuents que marcar les dues caselles implica que l'ajuda es suma, no es divideix, i que no representa un cost addicional per al contribuent. Això permet destinar un 0,7% dels seus impostos a cada una d'elles, un total del 1,4%. Aquest gest és una manera de fer front a l'augment de preus, les conseqüències de la guerra i la COVID-19, sense que el contribuent pagui més ni rebi menys en el retorn de la renda.
El desacert en el llançament exterior i la solidesa defensiva dels de La Safor van condemnar els de la capital de La Plana en el segon compromís lliguer.
El regidor Juan Carlos Redondo, pregoner de les festes, destaca els "105 anys d'història" de l'entitat sumant a la vida social i cultural de la ciutat.
La presidenta de la Diputació lloa la "lleialtat, sacrifici i compromís" de la Benemèrita en la defensa de l'Estat de dret.
El Govern Provincial presenta una moció per al pròxim ple per a instar els ministeris a publicar de forma immediata totes les dades sobre les incidències a Castelló.
L'alcaldessa Begoña Carrasco anuncia l'estudi de millores en la senyalística i la mobilitat per facilitar l'accés al centre des de la província.