
Rytme de La Vall d'Uixó celebra el seu festival de fi de curs amb una gala solidària
L’Escola de Dansa destinarà la recaptació a l’ONG Tupay que treballa per l’educació a zones rurals del Perú
Bou: "Aquesta classe de plans actuen com a referència enfront d'esdeveniments imprevistos i redueixen els eventuals perjudicis"
27/05/2023L'administració ha publicat el seu Pla d'Actuació Municipal per a fer front al risc d'inundacions, amb l'objectiu de respondre eficaçment en situacions d'emergència i prevenir danys en cas de fortes precipitacions segons les previsions meteorològiques. Aquest document ha estat elaborat amb la col·laboració de l'Agència de Seguretat i Emergències de la Generalitat Valenciana i recopila una àmplia anàlisi del perill d'inundacions en la zona municipal d'Onda.
Aquest informe estableix protocols d'acció, mesures de salvaguarda per a la població i sistemes d'informació i alerta. També ofereix plans d'evacuació per a diferents àrees del municipi i possibles llocs d'allotjament per als evacuats.
Pel que fa a l'estructura organitzativa, l'equip d'intervenció està dirigit pel Centre de Cooperació Operativa Municipal (CECOPAL), que inclou un Comitè Assessor, un Gabinet d'Informació i un Centre de Comunicacions. El CECOPAL treballarà de la mà amb el Centre de Coordinació d'Emergències (CCE) de la Generalitat i el Punt de Comandament Avançat, que està format per unitats bàsiques d'intervenció, serveis sanitaris, forces de seguretat, serveis de suport, centres d'allotjament i assistència, així com equips d'avaluació de danys i recuperació.
Sobre aquesta qüestió, el regidor responsable del Pla, Vicent Bou, ha expressat: "Aquests plans serveixen com a guia per a fer front a situacions imprevistes i minimitzar els possibles perjudicis". "Els professionals han elaborat un document que considera totes les eventualitats possibles i, gràcies a això, estem millor protegits", ha remarcat.
Aquells interessats en consultar el document complet podran sol·licitar-lo a l'oficina de secretaria de l'Ajuntament d'Onda.
Pla d'Urgències
Cal tenir present que l'Ajuntament d'Onda també disposa d'un Pla Municipal d'Urgències per a preparar una resposta ràpida davant qualsevol tipus de catàstrofes, com ara incendis forestals, terratrèmols, esllavissades i despreniments, nevades, accidents en el transport de mercaderies perilloses, esdeveniments multitudinaris o incidents industrials.
L’Escola de Dansa destinarà la recaptació a l’ONG Tupay que treballa per l’educació a zones rurals del Perú
Del luxe de Leo a l’aventura de Sagitari, coneix el destí perfecte per a tu segons el teu horòscop… i el teu ascendent!
750 kilos de sardina i 250 litres de vi al grau de Castelló
Del 4 al 13 de juliol, la Platja del Gurugú i la Piscina Olímpica Municipal es convertixen en la seu nacional de Salvament i Socorrisme.
El projecte creat pels alumnes de l'ESAD viatja al certamen internacional Biodesign Challenge Summit 2025
EI Covid la grip són les úniques malalties per davant de les de transmissió sexual