
Almenara formarà part de la investigació "impuls" de l'institut de biomecànica de València
Redacció
La localitat d'Almenara ha sigut un dels quatre municipis de la Comunitat Valenciana seleccionats per a formar part del programa “Impuls”, un estudi o investigació aplicada, l'objectiu de la qual és facilitar un envelliment actiu i saludable amb l'ús d'innovacions tecnològiques. El programa està desenvolupat per l'Institut de Biomecànica de València (IBV), finançat per l'IVACE i amb la col·laboració de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i de l'Ajuntament d'Almenara a través dels Serveis Socials.
La intenció és que en les activitats, tallers i propostes del projecte participen 215 veïns i veïnes d'Almenara. Aquestes estaran dirigides a dos col·lectius, persones majors de 65 anys d'una banda, i per una altra a cuidadors i cuidadores familiars o professionals majors de 45 per una altra. La intenció de l'IBV és que participen 1000 persones en aquesta investigació repartits entre Almenara (la Plana Baixa), Sagunt (Camp de Morvedre), Alcoi (l'Alcoià) i la mancomunitat formada per Yátova, Macastre i Alborache (la Foia de Buñol). L'IBV iniciarà en breu el procés de selecció de les persones participants.
El programa començarà aquest mes de juny amb la primera fase i posteriorment es desenvoluparà entre els mesos de setembre i novembre. La investigació “Impuls” a més dels preliminars i la presa de resultats i conclusions final, compta bàsicament amb quatre accions clau i d'anàlisis amb les seues diverses fases i metodologia, per a la qual cosa es realitzaren tallers i altres activitats. La primera acció será: Com estic envellint?, la segona: Com aconseguisc una llar més còmoda, segura i funcional?, la tercera: Quins serveis necessite al meu poble per a envellir d'una forma més saludable i independent? i la quarta: Què faig per a cuidar-me?


Barrachina defensa a Almeria una PAC forta i sense cofinançament per al sector hortofructícola

Castelló acull este diumenge The Millars, una prova ciclista internacional amb prop de 2.000 participants
El recorregut de 156,7 quilòmetres travessarà més de 20 municipis i reunirà ciclistes de 36 nacionalitats

Nules acull el 29 de març una trobada mundial sobre la conservació de la biodiversitat agrícola
La jornada inclourà intercanvi de llavors tradicionals, activitats divulgatives i propostes obertes a tota la ciutadania

Nules reforça la prevenció contra els mosquits i demana la col·laboració ciutadana
L’Ajuntament intensifica els tractaments larvicides després de les pluges i apel·la a evitar aigua estancada en espais privats


