Castello 24. El digital de Castelló Castello 24. El digital de Castelló

AVA-ASAJA defensa mercats d'agricultors sense competència deslleial

L'organització agrària es pronuncia sobre la polèmica dels llocs enfront del Mercat de Colón.

General 14/07/2023 Andrea Andreu Andrea Andreu
mercado_colon

L'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-ASAJA) ha expressat la seua postura en el Consell Agrari de València en relació a la controvèrsia dels llocs enfront del Mercat de Colón. L'organització defensa la creació de mercats de venda directa de productes agrícoles, situats en llocs consensuats amb els ajuntaments i sense generar competència deslleial als comerciants establits. AVA-ASAJA busca acords entre l'Administració i el sector agrari per a seleccionar ubicacions adequades, dissenyar un mobiliari apropiat i fomentar la participació exclusiva dels productors.

La proposta d'AVA-ASAJA s'inspira en la tendència europea i cerca garantir la sostenibilitat dels mercats agraris. Segons Jaume Valls, representant d'AVA-ASAJA en el Consell Agrari de València, els mercats de venda directa a Castellar o Malilla estan ben situats, però el Mercat de Colón ha generat malestar entre els comerciants, per la qual cosa s'han de buscar alternatives que causen menys controvèrsia.

L'associació també destaca la importància que els venedors estiguen registrats en el Registre General de la Producció Agrícola (REGEPA) per a garantir la traçabilitat i qualitat dels productes. A més, s'emfatitza que només s'han de comercialitzar productes cultivats en l'horta valenciana. AVA-ASAJA considera inapropiat vendre productes agrícoles de tercers, com a café, sabó, pinyes o peres d'altres comunitats autònomes, sense complir els requisits legals corresponents.

AVA-ASAJA també dona suport a la venda directa de productes agraris a les portes de les cases o magatzems dels agricultors, com una forma ancestral de comerç. L'organització advoca per seguir l'exemple d'altres països europeus que han facilitat la venda directa, brindant oportunitats als agricultors per a vendre les seues collites a preus justos.

Amb aquesta postura, AVA-ASAJA cerca trobar un equilibri entre l'impuls dels mercats de venda directa i el respecte als comerciants establits, al mateix temps que promou la sostenibilitat i qualitat dels productes agrícoles en la Comunitat Valenciana.

Te puede interesar

Lo más visto

rdhggjv

L’alumnat treballador del Taller d’Ocupació de Nules VIII està realitzant importants actuacions de manteniment en diferents llocs del municipi. Aquest taller inclou les especialitats d’obra

Redacció
Economía 23/09/2023

Dins els treballs realitzats per l'alumnat d'obra destaquen la millora i manteniment dels edificis i patis dels CEIP Lope de Vega i Pío XII, entre altres. Els alumnes-treballadors de fusteria han realitzat tasques de manteniment i reparació de mobiliari urbà, jocs infantils de centres educatius i parcs, a més de construir taules de pic-nic i tanques de fusta

sdwdd

El PSPV-PSOE acusa al conseller d'Educació de ser "el paradigma de la insolvència del Consell de Mazón" en provocar "el major caos en l'inici del curs escolar que es recorda"

Redacció
Política 22/09/2023

El portaveu socialista d'Educació a les Corts Valencianes, el castellonenc Jose Luis Lorenz, ha acusat el conseller d'Educació, José Antonio Rovira, de ser "el paradigma de la insolvència del Consell de Mazón" en provocar "el major caos en l'inici del curs escolar que es recorda a la Comunitat Valenciana"

Newsletter