
El Playas de Castelló fa història, 17è títol consecutiu en la Lliga de Divisió d’Honor masculina
La primera reunió va tenir lloc a Les Coves de Vinromà, on es van recopilar les visions, experiències i necessitats dels participants per a gestionar de manera efectiva les ajudes de la Unió Europea
27/07/2023El GAL Maestrat Plana Alta ha estat gestionant ajudes procedents dels Fons Leader i destinades a les petites empreses i emprenedores del territori rural durant anys. Ara, en el nou període d'ajudes que s'inicia, la presidència i la gerència del GAL Maestrat Plana Alta volen atendre les propostes de tota l'àrea d'influència per a millorar l'eficàcia i distribuir de forma més efectiva els fons que es gestionaran en els pròxims anys.
Domingo Giner, president del GAL Maestrat Plana Alta, ha explicat que "és important demanar l'opinió de persones del territori rural per a ser més eficaços i ajudar millor a les empreses. El nostre èxit d'aquests anys ens impulsa a ser encara més eficients i millorar el nostre sistema de treball perquè els fons que gestionem ajuden a més empreses i a generar més llocs de treball".
En aquest sentit, Domingo Giner ha afirmat que "quan més veus puguem escoltar i més idees puguem recopilar, més rica i realista serà la nostra Estratègia i les nostres línies d'activitat seran més adequades a les necessitats, inquietuds i oportunitats de futur del nostre territori".
Cal destacar que aquesta és una de les iniciatives impulsades des del Grup d'Acció Local Maestrat Plana Alta per a millorar l'eficàcia en l'ajuda a impulsar l'economia i l'ocupació en el territori rural. Recentment, també es va mantenir una important trobada amb agents de desenvolupament local (ADLs) i tècnics dels municipis que integren aquesta agrupació, amb l'objectiu de posar en comú les necessitats i oportunitats del territori i dissenyar la millor estratègia d'actuació en benefici dels emprenedors, empreses, estudiants i municipis. Entre les iniciatives que s'inclouran en aquesta estratègia es troben incentius i ajudes econòmiques per a emprenedors, beques per a joves universitaris amb projectes per al territori rural de la província o accions per a la promoció i dinamització del territori.
El GAL Maestrat Plana Alta ha destacat per la seua tasca en dinamitzar l'economia en el territori rural, impulsant més d'un centenar de projectes empresarials amb fons europeus, contribuint així a combatre la despoblació i generar un impacte positiu en una zona amb alt risc de despoblació. Domingo Giner ha manifestat la necessitat de seguir fomentant estímuls econòmics per a seguir creant empreses, generar nous llocs de treball i lluitar contra la despoblació.
El Playas de Castelló fa història, 17è títol consecutiu en la Lliga de Divisió d’Honor masculina
Aquesta mostra, que es podrà visitar a l’espai ECO Les Aules a partir del pròxim 26 de juny
3 generacions de Melons Panollo mantenen vius els cultius de marjal a Nules
Esport, valors i futur, així va clausurar Castelló els 45é Jocs Esportius Municipals
Lina Granell ens Ensenya a Fer Gelats Casolans Saludables
L'activitat ha comptat amb dos grups, un d'adults i un altre d'adults acompanyats per fills o filles menors de 3 anys