
Projecte Clau d'Acondicionament als Ports de l'Autoritat Portuària de Castelló
Redacció


Els treballs es centren en la reconstrucció del moll transversal exterior i el moll taló de la rampa ro-ro. L'execució d'aquests treballs ha estat confiada a l'UTE Acciona Construcción i Becsa, amb un contracte valorat en 7.301.055 euros (sense IVA).
Aquest projecte és essencial per a tornar a aquests molls la seua plena funcionalitat. La fase inicial inclourà la demolició de les lloses existents i dels recintes de murs de pantalla. A continuació, es realitzarà la construcció d'una nova fonamentació utilitzant formigó d'alta resistència.
La decisió d'emprendre aquestes obres es basa en l'informe del Pla d'Inspeccions i Manteniment de l'Autoritat Portuària de Castelló, que va identificar danys significatius a l'estructura d'aquests molls, tant en la part emergida com en la submergida. Els danys estan relacionats amb les condicions marines i abasten aspectes com la corrosió en els norais, el deteriorament del paviment, la pèrdua d'elements de protecció, canvis en la posició de les defenses, deficiències en les estructures i danys en les pantalles de formigó armat, entre d'altres.
Com a resposta a aquestes inspeccions, PortCastelló va considerar imperatiu intervenir en aquests molls per a restaurar per complet la seua funcionalitat. Les obres es realitzaran en dues fases per a garantir que una part d'aquests molls romanga operativa durant el procés de construcció.
El Moll Transversal Exterior es va construir en 1987 i consta d'una sòlida llosa de formigó armat. La seua finalitat és la manipulació de grans sòlids i és el moll més extens del port, amb una impressionant línia d'atracament de 251 metres.
Rubén Ibáñez, president de l'Autoritat Portuària de Castelló, va destacar la importància d'aquestes obres per a mantenir l'eficiència i l'operativitat del port. Aquestes inversions són una part integral del compromís de millora contínua de la infraestructura portuària, garantint la competitivitat i l'eficiència del port de Castelló.


Toni Nadal reunix centenars de persones a Nules en una nova conferència del cicle Àgora

Escala a Castelló reunirà 12 vaixells històrics i estrenarà una recreació de batalla naval al port

Castelló acull el III Congrés Nacional de Desenvolupament Local amb més de 200 experts i 160 administracions

El PSPV proposa que el concurs de mascletaes porte el nom de ‘Premi Jorge Martí Obiol’


